کد خبر: ۶۱۵۱۲

معاون فناور‌ی و پژوهشی بسیج دانشجویی فارس با اشاره به دستاورد‌های پژوهشی گفت: محققان مرکز تحقیقاتی نوآوران در حوزه دامپزشکی در حال طراحی کیت تشخیص بیمار‌های آبزیان هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از دانشجو، معاون فناور‌ی و پژوهشی بسیج دانشجویی استان فارس از افتتاح طرح راه مهندسی در استان خبر داد و گفت: در این مراسم حدود یک هزار ۳۰۰ نفر از دانشجویان ورودی جدید رشته‌های مهندسی شرکت کردند.

«قریشی» در ادامه مطرح کرد: این طرح با برگزاری سلسله برنامه‌ها، نشست‌ها، رویداد‌ها و بازدید‌هایی برای دانشجویان به صورت عمومی و تخصصی به تفکیک هر رشته در مورد چندین بحث مشخص، تلاش دارد تا دانشجویان را به سمت آگاهی و دغدغه مندی نسبت به مسائل کشور، توانمندسازی برای پیشرفت و تعالی ایران اسلامی، تقویت دید جامع و تخصصی آن‌ها نسبت به رشته‌ها و فضای کاری آینده خود هدایت کند.

معاون فناور‌ی و پژوهشی بسیج دانشجویی استان فارس اظهار داشت: طرح جامع راه مهندسی به دنبال ایجاد دغدغه مندی و انگیزه برای دانشجویان و تزریق امید در دانشگاه‌ها برای ارتقای روحیه «ما می‌توانیم» است که با اقداماتی مانند برگزاری جلسات و نشست‌های مجازی مرتبط هفتگی و ماهانه، بازدید‌های میدانی محدود با رعایت موازین بهداشتی، جلسات پرسش و پاسخ مجازی به همراه مربیان و همیارها، طراحی و چاپ نشریه راه مهندسی و... اجرایی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره مهمترین دستاورد‌های پژوهشی مراکز تحقیقاتی بسیج دانشجویی بیان کرد: در این راستا، مرکز پزشکی فناوری نوین ماسک ضد کرونا را طراحی و موفق به اخذ گواهی ثبت اختراع شده است.

قریشی ادامه داد: محققان مرکز تحقیقاتی نیکا موفق به تولید اتانول از آب پنیر شدند که جایز ملی شهید طهرانی مقدم را کسب کردند و همچنین مرکز ویرا در حوزه نفت و پتروشیمی طرح فرایند برداشت ذخایز نفتی از ۱۵ درصد به ۳۰ درصد را ارائه کردند همچنین مرکز تحقیقاتی نوآوران در حوزه دامپزشکی در حال طراحی کیت تشخیص بیمار‌های آبزیان هستند.

 
نظر شما
ادامه