کد خبر: ۶۱۵۴۲
 

رئیس انجمن صنفی داروخانه های دامپزشکی استان همدان و مدرس دانشگاه گفت: با توجه به نقش مهم و اساسی زنان به‌عنوان نیمی از جمعیت کشور در توسعه و بالندگی جامعه، باید توانمندی‌ها و نقش خلاقانه و آگاهانه و تأثیرگذار آنها توسط مسئولان و سازمان‌ها و نهادهای مرتبط به جامعه معرفی شود .

به گزارش حکیم مهر به نقل از تابناک، «دکتر اعظم بهمنی» اظهار کرد: شناسایی توانایی‌ها و مسئولیت‌ها و نقش‌های زنان و معرفی آنها به جامعه می‌تواند زمینه خودباوری و اعتمادبه‌نفس آنها را افزایش داده و انگیزه‌ها و میزان مشارکت فعال آنها را در برنامه‌ریزی مختلف اقتصادی،  اجتماعی،  فرهنگی و علمی و آموزشی افزایش دهد و میزان مسئولیت‌پذیری آنها را تقویت نماید و دیدگاه‌های مردم و مسئولان نسبت به این استعدادها و توانمندی‌های زنان موفق و کارآمد تغییر کند .

وی افزود: یکی از ویژگی‌ها و خصوصیات زنان موفق و کارآمد و خلاق، داشتن روحیه و اعتمادبه‌نفس بالاست و با اتکا به استعدادها و توانمندی‌های خود و قبول توانایی‌هایشان، باقدرت وظایف و مسئولیت‌های خود را انجام می‌دهند و همین باور و اعتماد به توانایی‌های خود یکی از عوامل موفقیت آنها در حوزه‌ها و عرصه‌های مختلف است.

 دکتر بهمنی گفت: بنابراین معرفی و حمایت از زنان موفق و توانمند و قبول توانایی‌های آنها می‌تواند در برنامه‌ریزی مختلف توسعه تأثیرگذار باشد؛ زیرا هرچقدر زنان در برنامه‌ریزی جامعه،  مشارکت فعالانه و آگاهانه‌ای داشته باشند، برنامه‌های توسعه بهتر و با سرعت محقق خواهد شد.  امروزه از مشارکت فعال زنان در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف جامعه و مسئولیت‌پذیری آنها برای پذیرش نقش‌های مختلف، به‌عنوان یکی از مؤلفه‌ها و شاخص‌های توسعه یاد می‌شود.

وی همچنین یادآور شد: معرفی و شناسایی الگوهای برتر و موفق زنان درزمینه مختلف توسعه،  می‌تواند علاوه بر فرهنگ‌سازی در جامعه و الگوسازی برای زنان دیگر جامعه، در افزایش اعتمادسازی مسئولان و سازمان‌ها نسبت به توانایی‌های زنان موفق و کارآمد مؤثر باشد وزنان نیز بهتر می‌توانند در عرصه‌های مختلف و بخش‌های مهم جامعه،  توانمندی‌ها و موفقیت‌ها و ابتکارات خود را در جامعه به اثبات برسانند و این روحیه اعتمادبه‌نفس و خودباوری را به دیگر زنان القا نمایند.

 رییس انجمن صنفی اساتید حق‌التدریس دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان همدان در خاتمه عنوان کرد: آنچه غیرقابل‌انکار است، وجود  زنان موفق و مدیری است که نقش‌های چندگانه خود را به خوبی ایفاء می‌کنند؛ یعنی علاوه بر موفقیت‌های خود در عرصه‌های مختلف  در  جامعه  می‌توانند نقش‌های مادری و همسری و عاطفی  خود را  در خانواده در کنار مسئولیت‌های شغلی،   اجتماعی، آموزشی   و سیاسی خود به نحو مؤثر و مطلوب انجام دهند. و از این طریق به قوام و پایداری نهاد خانواده و تقویت روابط خانوادگی کمک می‌کنند .

 

نظر شما
ادامه