کد خبر: ۶۱۵۵۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

حکیم مهر: رئیس روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان از بیهوشی پلنگ گرفتار شده در تله در شهرستان بشاگرد و انتقال حیوان به مرکز دامپزشکی خبر داد و گفت: روند درمانی این پلنگ آغاز و خوشبختانه مشکل خاصی تاکنون گزارش نشده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «داود مرزی‌زاده» اظهار داشت: روز سه شنبه 25 آذر ماه اداره محیط زیست شهرستان بشاگرد به ما اطلاع داد که یک قلاده پلنگ در تله گرفتار شده است؛ به همین منظور روز چهارشنبه یک تیم از مرکز و اداره محیط زیست شهرستان میناب به محل حضور پلنگ اعزام و ارزیابی اولیه انجام و بلافاصله تیم تخصصی به محل اعزام شد.

رئیس روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان گفت: متاسفانه این تیم به رغم حضور در محل، به علت ازدحام بیش از حد مردم بومی منطقه و خطرناک بودن پلنگ نتوانست اقدامات درمانی پلنگ را آغاز کند به همین دلیل از استان فارس درخواست اعزام یک تیم تخصصی برای بیهوشی و مداوای پلنگ شد که این تیم سریعا به منطقه چهارده روستا از توابع بخش سندرک اعزام شد.

مرزی‌زاده تصریح کرد: تیم تخصصی استان فارس بلافاصله با استفاده از اسلحه بیهوشی، این حیوان را بیهوش و اقدامات انتقال به مرکز دامپزشکی و مداوای پلنگ را انجام داد؛ خوشبختانه در حال حاضر حال این پلنگ خوب گزارش شده و امیدواریم پس از اقدامات درمانی و بهبودی نسبی این حیوان در محل مورد نظر رهاسازی شود.

وی در خصوص نبود اسلحه مخصوص بیهوشی و تیم تخصصی این امر در استان هرمزگان هم تاکید کرد: هر استانی امکانات بیهوشی و کادر درمانی برای انجام این امور را در اختیار ندارد؛ البته استان هرمزگان درخواست این اسلحه را داده و نیروی این کار هم استخدام شده است که تنها باید در دوره‌های آموزشی تخصصی شرکت کند تا در آینده بتوانیم موارد اینچنینی را با سرعت عمل بیشتری انجام دهیم.

بشاگرد از تنوع گونه بسیاری خوبی برخوردار است و علاوه بر پلنگ، زیستگاه خرس سیاه و دیگر گونه‌های خاص نیز هست .

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
0
0
این پلنگ رو هم باید به دفتر خاطرات پرپر شده اضافه کنیم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
0
1
گفته اند:
استان هرمزگان درخواست این اسلحه را داده و نیروی این کار هم استخدام شده است که تنها باید در دوره‌های آموزشی تخصصی شرکت کند.
آیا بهتر نبود نیرویی استخدام می‌شد که قبلا در دوره های آموزشی شرکت کرده بود؟!
احتمالأ ای نیرو چند سالی هم صرف دوره های آموزشی خواهد کرد و نهایتاً هم پس از اتمام آموزشها قرار داد ایشان به پایان رسیده است!
نظر شما
ادامه