کد خبر: ۶۱۵۶
تعداد نظرات: ۶ نظر

حکیم مهر - معاون اداری و مالی سازمان دامپزشکی کشور گفت: با توجه به گستردگی وظایف سازمان دامپزشکی در بخش‌های تولید و توزیع فرآورده‌های دامی و نقش این فعالیت‌ها در سلامت جامعه، هم اکنون با کمبود نیروی انسانی متخصص مواجه هستیم.

"دکتر خالد خداویردی" افزود: در سال‌های اخیر خروجی‌هایی از بدنه سازمان دامپزشکی داشتیم و از طرف دیگر با محدودیت‌های برای جذب نیرو روبرو بودیم که این مساله باعث شد سازمان دامپزشکی با کمبود شدید نیروی انسانی کارشناس و متخصص مواجه شود.
وی اظهار داشت: این شرایط به صورتی است که در حال حاضر برای اجرای عملیات نظارتی در برخی از استان‌ها با مشکلاتی روبرو هستیم.


به گفته این مقام مسوول در سازمان دامپزشکی، به دلیل این محدودیت‌ها، شبکه های خدمات رسانی به مناطق محروم خالی از نیرو و بعضا تعطیل شده است. 
معاون اداری و مالی سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: خدمات رسانی بخش دامپزشکی در مناطق محروم بدلیل نبود صرفه اقتصادی برای بخش خصوصی جاذبه ندارند و به این دلیل خدمات رسانی باید توسط سازمان دامپزشکی انجام شود.
وی اظهار داشت: بر اساس قانون برنامه چهارم توسعه، مجوز جذب یک سوم نیروهای خروجی به دستگا‌ه‌ها داده شده بود ولی در آن زمان نیز جذب نیرو در سازمان دامپزشکی بدلیل محدودیت‌هایی صورت نگرفت.خداویردی افزود: این در حالی است که تنها طی سال‌های برنامه چهارم توسعه یک هزار و 180 نفر از نیروهای انسانی بدلیل بازنشستگی از بدنه سازمان دامپزشکی جدا شدند.
وی ادامه داد: در حال حاضر از طرفی حوزه فعالیت سازمان دامپزشکی نسبت به گذشته افزایش یافته در حالی که نیروی انسانی این سازمان طی این مدت کاهش یافته است.
به گفته خداویردی، سازمان دامپزشکی در حال حاضر وظیفه نظارت بهداشتی بر 225 هزار واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی و همچنین تمامی واحدهای تولیدی را به عهده دارد.

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک خسته
|
-
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
0
0
با سلام تنها راه حل این مشکلات این که سازمان ما باید زیر نظر وزارت بهداشت برود در شهرستان ما هر خانه بهداشت روستای کوچکش به اندازه کل شبکه دامپزشکی ما نیرو و امکانات دارد هر خانه بهداشت روستا چند خانه سازمانی برای پزشکان حتی غیر رسمی و طرحی دارد در شبکه ما طی 3 سال 8 نفر بازنشسته شدند و دریغ از جذب یک نیرو حتی سرباز سازمانی که قدرت گرفتن نیرو حتی به صورت سرباز را ندارد چطور میخواهد قدرت کارهای اجرایی دیگر را داشته باشد در شهرستان ما با جمعیت دامی بالا حال 3 نفر کاردان پیر و مسن بیمار باید کار واکسیناسیون بالا را انجام دهند سازمان به جذب نیروی کاردان بالا نیاز دارد در صورتی که شبکه بهداشت هر شهرستان با بیل نیرو میگیرد
ناشناس
|
-
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
0
0
سلام
منم کاملا با نظر دوستمون موافقم! ادغام با وزارت بهداشت یا وزارتخانه شدن خود سازمان دامپزشکی دست را باز میکند تا جمعیت دامی کشور نجات پیدا کند وگرنه با این روند نه دامی باقی میماند نه دامپزشکی زنده! در اداره ما حتی یه اتاق برای اسخدامیهای جدید دکتر در نظر گرفته نشده! من 3 ماه روی صندلی دوستان به طور سیار مینشستم!؟ کولر نداریم؟! یه تازه استخدامی مستاصل
ناشناس
|
-
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۳
0
0
باید با وزارت بهداشت ادغام شود
باران
|
-
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۴
0
0
خانم یا آقای تازه استخدامی مستاصل !!
اولا ببخشید که دچار استیصال شدین!!!
دوما اونجایی که شما کار میکنی، اداره نیست و شبکه س! هنوز اداره ای نشدی!! (مگه اینکه استخدام اداره کل شده باشی که اونم بعید میدونم)
دوما هر وقت سازمانت استقلال پیدا کرد و وزارتخونه شد، مث اداره ای جماعت، ادعات بشه!!
بندهء خدا !!!! کجای کاری . . .؟!؟!؟!؟ دامپزشک محکوم به مرررررررررررررررررگه ه ه ه! تو صندلی میخای تا راحت بشینی؟!؟!؟!؟
رزیدنت پاتولوژی
|
-
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۴
0
0
قربون اون محدودیت هاتون برای جذب نیرو برم!!!سازمان دلسوز همه ما!!! محدودیت ها رو . . . . . . . که نداشتن!!! اگه واقعا . . . . . کمبود نیرو دارین بسم الله! 100 تا دانشکده دارن با هم دامپزشک . . . تولید میکنن جذب کنین!!! دکتر شاهو قهرمانی
حسين
|
-
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
0
0
با سلام.لطفا يكي از بزرگان تكليف ليسانس علوم آزمايشگاهي دامپزشكي رو مشخص كنه.چرا بايد با اينهمه دروس سخت اينطوري باشه؟ضمنا سنمون از سن استخدامي داره ميگذره .
نظر شما
ادامه