کد خبر: ۶۱۵۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

مطالعه جدیدی که در مجله تحقیقات زیست محیطی منتشر شد نشان داد که افرادی که سگهایشان را بیرون برده و آنها را در محیط بیرون قرار می دهند، خطر ابتلا به کووید ۱۹ را افزایش می دهند اما اما دلیل این خطر مشخص نیست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، محققان بیش از ۲۰۰۰ نفر را در اسپانیا در حین قرنطینه اول این کشور در بهار ردیابی کردند  که دریافتند فردی که سگ خود را در محیط بیرون راه می‌برد خطر ابتلا به ویروس کرونا را تا  ۷۸ درصد افزایش می دهد.

این مطالعه که عادات بهداشتی و الگوی تحرک را بررسی کرده است، دلیلی برای افزایش خطر مشخص نکرده و نحوه آلودگی بیماران به ویروس را مشخص نکرده است.

این مطالعه خاطر نشان می کند که مشخص نیست که آیا سگ ها به عنوان یک میزبان ویروس عمل می کنند یا اینکه صاحبان آنها در جای دیگری از زندگی روزمره خود با کووید ۱۹ تماس پیدا کرده اند.

هنوز مشخص نیست که آیا سگ ها ویروس را به انسان منتقل می کنند یا خیر . به گفته محققان، تنها چهار سگ در سراسر جهان از ابتدای ابتلا به بیماری همه گیر آلوده شده اند.

اما نویسندگان این مطالعه می گویند صاحبان سگ باید به بهداشت شخصی توجه زیادی داشته باشند زیرا فصل سرما بر موجب خواهد شد ویروس کرونا دوباره زنده شود.

«دکتر جوشوا باروکاس» متخصص اپیدمیولوژیک در مرکز پزشکی بوستون گفت که خود سگ ها مقصر احتمالی نیستند . وی گفت: ماهیت اجتماعی سگ پیمایی می تواند در افزایش خطر نقش داشته باشد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
0
2
این کووید در مکان های مذهبی طغیان کرد، در کره جنوبی کلیسا، در ایتالیا کلیساها در ایران مراکز مذهبی و زیارتگاه ها
نظر شما
ادامه