کد خبر: ۶۱۵۶۷

تحقیقات جدید دانشگاه پرتزماوس نشان می دهد ربات‌ های MiRo E بازدهی بیشتری نسبت به سگ های درمانگر دارند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد که ربات‌ها می‌توانند جایگزین مناسبی برای سگ‌های درمانگر باشند. به تازگی دانشگاه پرتزماوس مطالعاتی را صورت داده که نشان می‌دهد حیوانات، بخصوص سگ‌های درمانگر می‌توانند جای خود را به ربات‌های هوشمند دهند.

طبق این تحقیقات ربات‌های MiRo E توانسته‌اند دقیقا تاثیراتی همانند سگ‌های درمانگر را بر روی بیماران و خریداران خود بگذارند. لین پروپز، یکی از اعضای سازمان روانشناسی آمریکا که در تحقیقات مورد نظر شرکت داشته در رابطه با ربات‌های درمانگر گفت: ما می‌دانیم که سگ‌های زنده می‌توانند ارتباط عمیق‌تر و لذت‌بخش‌تری را با کودکان و بیماران بگیرند که این امر نیز باعث رشد احساسات مثبت و انگیزه در آن‌ها می‌شود. اکنون تحقیقات ما نشان می‌دهد ربات‌هایی که می‌توانند رفتارهای حیوانات را شبیه‌سازی کنند جایگزین بهتری برای سگ‌های درمانگر هستند و در برخی موارد فواید بیشتری دارند.

علت برترین ربات‌ها نسبت به سگ‌های درمانگر

به طور کلی سگ‌ها به دلیل ذات رفتاریشان و همچنین قابلیت تعلیم‌پذیری به عنوان درمانگرهای برتر انتخاب می‌شوند اما در برخی موارد نیز مردم به دلیل حساسیت‌ها و یا عدم تمایل به داشتن حیوان خانگی ترجیح می‌دهند یک سگ درمانگر را در اختیار نگیرند. محقق مذکور همچنین در ادامه اظهار داشت: با وجود آن که مردم از وجود سگ‌های درمانگر در خانه و یا بیمارستان‌های خاص لذت می‌برند اما این حیوانات نیز تحت خطرهای خاصی قرار دارند. برای مثال ملاقات با بیماران به صورت پیاپی می‌تواند بسیار خسته کننده باشد و سگ درمانگر تحت فشار عصبی قرار گیرد. به دنبال این مسائل ما تصمیم گرفتیم تا ربات‌هایی مانند سگ‌ها تولید کنیم که طی انجام درمان بهترین بازدهی را داشته باشند.

همان‌طور که مشخص است، ربات‌ها می‌توانند به راحتی برای مدت طولانی بدون خستگی فعالیت کنند و همچنین تمیز کردن و نگهداری از آن‌ها سختی کمتری دارد. در نتیجه به نظر می‌آید این ربات‌ها بازدهی بهتری را برای انجام درمان‌های مورد نیاز داشته باشند.

 

نظر شما
ادامه