کد خبر: ۶۱۵۷۸
تعداد نظرات: ۳ نظر

معاون سلامت دامپزشکی استان گلستان: کارشناسان دامپزشکی گلستان بصورت مستمر خلیج گرگان، آب بندان ها و تالابهایی را که زیستگاه پرندگان مهاجر آبزی زمستان گذران می باشند را با همکاری ماموران حفاظت محیط زیست رصد و پایش می کنند

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی گلستان، «دکتر عبدالوند» معاون سلامت دامپزشکی استان گلستان ضمن پایش از خلیج گرگان و جزیره آشوراده،  اعلام کرد: کارشناسان دامپزشکی گلستان  بصورت مستمر خلیج گرگان، آب بندان ها و تالابهایی را که زیستگاه پرندگان مهاجر آبزی زمستان گذران می باشند را با همکاری ماموران حفاظت محیط زیست رصد و پایش می کنند تا در صورت مشاهده تلفات غیر عادی، با انجام نمونه برداری و آزمایشات و بررسی های لازم از خطر شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان جلوگیری بعمل آورند.

وی در ادامه افزود خوشبختانه تا به امروز گزارشی مبنی بر تلفات غیرعادی در این جمعیت ندشته ایم، اما تاکید می کنیم مردم از شکار، خرید و یا فروش این پرندگان خودداری کنند.

معاون سلامت دامپزشکی استان تصریح کرد با جدی گرفتن هشدارهای بهداشتی دامپزشکی توسط متصدیان صنعت پرورش مرغ در استان، خوشبختانه تا کنون گزارشی از تلفات غیر عادی یا وقوع این بیماری ویروسی در واحدهای صنعتی نداشته ایم و شهروندان عزیز گلستانی با اطمینان مرغ کشتاری مورد نیاز خود را از مراکز عرضه مجاز که زیر نظر بازرسان این اداره کل و در کشتارگاههای مجاز طیور استان تولید می شود تهیه نمایند.

عبدالوند از هم استانیهای عزیز بویژه روستائیان و ماموران محیط زیست خواست تا هرگونه تلفات غیر طبیعی پرندگان وحشی و یا بومی را در صورت مشاهده حتی در تعداد کم به دامپزشکی اعلام کنند تا اقدامات لازم توسط دامپزشکی بعمل آید.

وی  واکسیناسیون و تشدید ضوابط بهداشتی – قرنطینه ای در طیور صنعتی، حصارکشی و مسقف نمودن مکان نگهداری طیور بومی و عدم تماس مستقیم افراد با پرندگان مهاجر آبزی را از جمله مهمترین اقدامات پیشگیرانه برای رخداد  و انتشار بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در واحدهای صنعتی و بومی و همچنین پرندگان وحشی مهاجر عنوان کرد و ابراز امیدواری نمود تا با رعایت ضوابط بهداشتی، سالی بدون آنفلوانزا را سپری خواهیم کرد.

لازم به ذکر است در عملیات پایش خلیج گرگان، «دکتر پورقاز» مسئول اداره دامپزشکی شهرستان بندر ترکمن و مهندس عسگری مسئول واحد حراست نیز دکتر عبدالوند را همراهی نموده که متاسفانه در اثر سانحه قایق موتوری، دکتر پورقاز از ناحیه مچ دست دچار آسیب و شکستگی شدید گردیده که تحت عمل جراحی قرار گرفتند.  

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
سپهر
|
United States of America
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
6
1
سلام بی احتیاطی کرد یا ماموریت سنگین بود مچ دستش شکست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
بی احتیاطی یا ماموریت سنگین به حال شما چه فرقی می کنه!
آخ این چه طرز تفکر مضخرفیه؟ این چه طرز نوشتنه؟ به جای اینکه آرزوی سلامت برای همکار بکنین، فقط با نوع نگارشی که حاکی از تمسخر و به خرده گرفتن هستش، سعی دارین خودتون رو نشون بدین و بگین ما هم هستیم!

نه جانم، نشد.
بفرمایین نگرش و بینشتون رو اصلاح بفرمایید.
مسول فنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
0
1
ضمن تشکر ببینید اون همکار بیمه تکمیلی طول درمان بیمه حادثه ماموریت حق فنی بیمه عمر و ... دارد خوب رسیدگی میشه ولی همکار بخش خصوصی زایمان کرد ۳ روز بعد اومد سرکار تا جاش را ندهند شخص دیگه این شرم آور است حکیم مهر عزیز متشکرم مسول فنی فروشگاه افق کوروش
نظر شما
ادامه