کد خبر: ۶۱۵۸۴

رییس اداره حیات وحش اداره کل محیط زیست استان تهران گفت: خرید و فروش حیوانات غیرقانونی و جرم است و این موضوع در شبکه های مجازی نیز در حال پیگیری است و با عاملان برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «محمد کرمی» روز شنبه با اشاره به انتشار کلیپی از حراج حیوانات در فضای مجازی گفت: خرید و فروش حیوانات ممنوع و جرم است و با کسانی که اقدام به چنین کاری کنند با قاطعیت برخورد قانونی می شود.

وی افزود: بر اساس قانون نه تنها خرید و فروش گونه های جانوری بلکه هر گونه اجزای حیوانات از جمله اسکلت و دم حیات وحش جرم است.

رییس اداره حیات وحش اداره کل محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه شبکه های مجازی توسط بخش حقوقی اداره کل محیط زیست استان تهران رصد می شود گفت: با همکاری پلیس فتا و کارشناسان حقوقی خرید و فروش حیوانات و گونه های جانوری پیگیری و با تشکیل پرونده در مراجع قضایی حکم صادر می شود.

وی ادامه داد: مردم و دوستداران حیات وحش و محیط زیست گزارش هایشان را با مستندات می توانند در این زمینه به اداره کل محیط زیست تهران اعلام کنند تا موارد مورد بررسی قرار گیرد.

کرمی تاکید کرد: اکنون نیز چند مورد از خرید و فروش در فضای مجازی توسط کارشناسان این اداره کل شناسایی شده است و در حال پیگیری این موضوع هستند.

 به گزارش ایرنا، کلیپی با عنوان حراج آنلاین حیوانات وحشی! در فضای مجازی منتشر شد که در آن  حیوانات به عنوان حیوان خانگی به فروش می‌رسند.

حیواناتی مثل جگوار، شیر سفید، ببر سفید از طبیعت جدا شده و در خانه افراد ثروتمند، رام و دستی می‌شوند که این مصداق بارز حیوانآزاری و تخلف از قوانین محیط زیستی است.

 
نظر شما
ادامه