کد خبر: ۶۱۶۳۱

رئیس هیات سوارکاری استان کرمانشاه از حال و روز نامساعد این روزهای باشگاه های سوارکاری کرمانشاه خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «ستار الماسی» با اشاره به فعالیت حدود 50 باشگاه سوارکاری در کرمانشاه، اظهار کرد: تداوم شیوع کرونا طی 10 ماه گذشته بسیاری از این باشگاه ها را با مشکل مواجه کرده و در مرز ورشکستگی قرار داده است.

وی تصریح کرد: علیرغم اینکه سوارکاری رشته ای در فضای باز است و فاصله گذاری اجتماعی به خوبی در آن رعایت می شود، اما ترس مردم از ابتلا به کرونا از یکسو و مشکلات اقتصادی ماه‌های گذشته از دیگر سو باعث شده که  باشگاه های سوارکاری دیگر چندان مراجعه کننده ای نداشته باشند.

رئیس هیات سوارکاری کرمانشاه بااشاره به ناکافی بودن حمایت های دولتی از این باشگاه ها، اعلام کرد: در مرحله اول پرداخت تسهیلات کرونایی اعلام شد به هرکدام از باشگاه های سوارکاری شش میلیون تومان وام پرداخت می شود، درحالیکه این رقم تنها صرف یک ماه پانسیون، نعل بندی و ویزیت دامپزشکی یک اسب این باشگاه ها می‌شود.

وی افزود: در مرحله دوم پرداخت تسهیلات گفته اند که این بار به هر باشگاه سوارکاری حدود 192 میلیون تومان وام می دهند که نرخ سود آن 12 درصد است و باید طی دو سال آن را بازپراخت کرد.

الماسی اضافه کرد: هرچند تسهیلات این مرحله به نسبت مرحله اول کمک خوبی برای باشگاه های سوارکاری خواهد بود، اما بازپرداخت این رقم طی دو سال بسیار سنگین خواهد بود، چرا که در این شرایطی که اوضاع مالی باشگاه ها خوب نیست و درآمدی ندارند، نمی توانند ماهی 9 میلیون تومان هم قسط این وام ها را پرداخت کنند.

وی یادآورشد: از مسئولین ارشد استان و ورزش کرمانشاه خواسته ایم تا مدت زمان بازپرداخت این وام ها را به چهار یا پنج سال افزایش دهند تا باشگاه های سوارکاری استان بتوانند از آن استفاده کنند.

رئیس هیات سوارکاری کرمانشاه در خاتمه این گفت و گو عنوان کرد: اکثر مالکین و موسسین باشگاه های سوارکاری کرمانشاه بخاطر عشق و علاقه ای که به این کار دارند، حرفه خود را ادامه می دهند، وگرنه چنین شغلی درآمد چندانی برایشان ندارد، بنابراین انتظار می رود در این شرایط سخت مسئولین دولتی حامی آنها باشند.

 
نظر شما
ادامه