کد خبر: ۶۱۶۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: تاکنون ۱۲۳۵ لاشه پرنده از تالاب میقان جمع‌آوری و دفن بهداشتی شده اما خوشبختانه میزان تلفات در یک هفته اخیر رو به کاهش است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، استان مرکزی در سال 95 با شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مواجه بوده و بیش از ۲۴۰۰ قطعه لاشه پرنده در تالاب میقان جمع‌آوری و دفن شده است.

امسال نیز از اواخر آبان ماه شیوع بیماری آنفلوانزای در این تالاب تأیید شده و اقدامات لازم از جمله تشکیل قرارگاه عملیاتی مبارزه و مدیریت آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان صورت گرفت.

«دکتر محسن شانقی» مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی اظهار کرد: تاکنون ۱۲۳۵ لاشه پرنده از تالاب میقان جمع‌آوری و دفن بهداشتی شده اما خوشبختانه میزان تلفات در یک هفته اخیر رو به کاهش است.

وی بیان کرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته تاکنون هیچ موردی از انتقال بیماری در واحد‌های مرغداری و طیور روستایی گزارش نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با بیان اینکه پایش‌های روزانه از مرغداری‌ها انجام می‌شود، گفت: در سایر آبگیرها و سدهای سطح استان نیز هیچ تلفات مشاهده نشده و این بیماری در تالاب میقان مهار شده است.

شانقی تصریح کرد: برای تمام پرسنل محیط زیست و دامپزشکی که در زمینه جمع‌آوری فعالیت می‌کنند با همکاری دانشگاه علوم پزشکی واکسیناسیون آنفلوانزا انجام شده است.

وی عنوان کرد: بیماری کنترل شده اما تا زمانی که پرنده‌های مهاجر در سطح استان بوده و احتمال بروز بیماری وجود داشته، پایش‌ها به طور مستمر ادامه خواهد داشت.

 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
0
0
انشاالله با بیمار شدن تمام پرندگان حساس در منطقه و اتلاف تمام موارد درگیر بیماری کنترل خواهد شد .
ادم یاد ادم ربایی چند سال پیش در تاتر مسکو‌ میفته که با کشته شدن تمامی گروگان گیران و گروگان گرفته شدگان ، با موفقیت به پایان رسید !
نظر شما
ادامه