کد خبر: ۶۱۶۵۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

گاردین بر اساس اسنادی که به دست آورده، نوشت: سازمان فضایی آمریکا (ناسا) در سال گذشته (۲۰۱۹)، ۲۷ میمون را تنها در یک روز در یک مرکز پژوهشی وابسته از بین برده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، این اقدام موجب خشم و محکومیت از سوی حامیان حقوق حیوانات شده ، زیرا آنها بر این باورند که این حیوانات باید به پناهگاه انتقال داده می شدند.

بر اساس این اسناد، این میمون ها که سالمند بودند و به علت نگهداری شدن در محیط محدود آزمایشگاه از افسردگی و بیماری پارکینسون رنج می بردند، در روز ۲ فوریه (۱۴ بهمن ماه) با استفاده از دارو در مرکز پژوهشی ناسا در  سیلیکون ولی  کالیفرنیا، کشته شده اند.

در حالی که سالانه میلیون ها انسان بی گناه براثر تحریم ها، جنگ ها و فشارهای دولت های غربی، جان خود را زیر نگاه بی تفاوت سازمان های حقوق بشری ازدست می دهند، «کاتلین رایس» عضو دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای به «جیم برایدن استاین» مدیر ناسا درخواست توضیح در این باره کرده است. وی از نهادهای پژوهشی آمریکا خواستار اجرای سیاست های بازنشستگی انساندوستانه برای جانوران به کاربرده شده در پژوهش ها شد.

ناسا با تاریخچه طولانی استفاده از جانوران پستاندار، در سال ۱۹۶۱ یک شامپانزه را پس از آموزش روزانه به فضا فرستاد و پس از مدت اندکی، سالم به زمین بازگرداند. اما میمون های از بین برده شده در سال گذشته، در ماموریت های فضایی یا حتی پژوهشی استفاده نشده بودند و در یک تاسیسات نگهداری می شدند.

منتقدان، قراردادن چنین موجودات دارای هوش بالا، اجتماعی و بسیار همانند انسان ها را در چنین شرایطی، غیراخلاقی و ستمگرانه می دانند.

هر چند دولت آمریکا در سالیان اخیر سیاست حذف تدریجی این پستانداران را از پژوهش هایش آغاز کرده و موسسه ملی بهداشت در سال ۲۰۱۵ تصمیم گرفت همه شامپانزه های استفاده شده در مطالعات زیست پزشکی را بازنشسته کند، اما بقیه آزمایشگاه ها به کاربرد میمون ها در شمارگان بزرگ ادامه می دهند و تنها در سال ۲۰۱۷ شمار بی سابقه ۷۴ هزار میمون در تجربیات و آزمایش ها استفاده شده اند.

دانشمندان ادعا می کنند که کاربرد این جانوران برای بررسی بیماری های مشترک انسان و حیوان، بسیار بهتر از دیگر جانوران مانند موش است.

اما سرنوشت این میمون ها حتی پس از بازنشستگی از کار در اهداف پژوهشی و اسکان دوباره آنها در پناهگاه های مناسب، از سازماندهی برخوردار نیست.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
0
0
ای وای ای وای . واویلا ...
احسنت بر گاردین با وجدان!
دیدید چی شد!
واقعا وجدان غرب به درد اومد که 27 سر میمون دچار مشکل عصبی و پیر را با دارو یوتانایز کزده اند...
حالا میلیاردها دلار اسلحه میدهند تا کودک و بزرگسال را در یمن یا ... قتل عام کنند اصلا مهم نیست و گزارشی در رسانه هاشون نیست....
حکیم جان شما رسانه دامپزشکی هستید ، بفرمایید چطور باید حیوانات تحت آزمون ار پس از پایان کار حذف کرد تا زجر کمتری بکشند؟!
ناشناس
|
France
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
0
0
تو موسسه رازی که بیشتر از این حرف ها میمون می کشند
اون جنایت نیست؟
نظر شما
ادامه