کد خبر: ۶۱۶۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهادکشاورزی اظهار کرد: شعبه موسسه تحقیقات سرمسازی رازی حدود ۸۰ درصد واکسن دام و طیور و حتی بخشی از واکسن انسانی را تولید می کند که این موسسه از افتخارات کشور محسوب می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «کامبیز بازرگان» صبح امروز سوم دی ماه در دیدار با استاندار کرمان، استان کرمان را پرچمدار پسته کشور دانست و گفت: بحث باغبانی در استان کرمان مزیت نسبی در کشور دارد.

وی ادامه داد: تناژ محصولات زراعی در کشور بیشتر از محصولات باغبانی است اما محصولات باغبانی با توجه به جایگاه صادراتی که داشته و ارزش افزوده ای که دارند، از مزیت نسبی ویژه ای در کشور برخوردار هستند که که می توان به محصولاتی همچون زعفران، پسته، زرشک و عناب اشاره کرد که استان کرمان در این زمینه دارای اهمیت ویژه ای است.

معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهادکشاورزی بیان کرد: در مجموعه وزارت جهادکشاورزی مانند سایر وزارتخانه ها، مجموعه تحقیقاتی کالبدی فعالیت دارد که در این مجموعه حدود ۹ هزار نفر در کل کشور مشغول به فعالیت بوده که از این تعداد حدود ۲۳۰۰ نفر اعضای هیئت علمی هستند.

وی با بیان اینکه در حوزه های مختلف پژوهشی در جهادکشاورزی، ۲۰ موسسه و ۳۴ مرکز تحقیقات در استان های کشور راه اندازی شده است تصریح کرد: در این مراکز همکاری های مناسبی برای پیشبرد اهداف استان در بخش کشاورزی و حتی سایر حوزه ها صورت می گیرد. همچنین در این خصوص همکاری های خوبی با دانشگاهیان صورت گرفته که البته مجموعه تحقیقاتی که در حوزه کشاورزی در این مراکز انجام می شود باید پیشرو باشد و نوگرایی در آن صورت گیرد.

بازرگان نوگرایی در تحقیقات کشاورزی را وابسته به امکانات، تجهیزات و اراضی دانست و اظهار کرد: پژوهش به دلیل ذات آن باید نوگرا باشد، بنابراین برای تحقق این امر به تجهیزات و امکانات نو نیاز داریم.

معاون وزیر جهادکشاورزی همگرایی در تخصص ها را مهم ترین راهکار بهبود وضعیت صادرات دانست و بیان کرد: بازارهای هدف صادراتی باید با بررسی و در نظر گرفتن سلایق تقویت شود تا ارزآوری خوبی برای کشور به ارمغان آورد.

معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: شعبه موسسه تحقیقات سرم سازی رازی حدود ۸۰ درصد واکسن دام و طیور و حتی بخشی از واکسن انسانی را تولید می کند و این موسسه از افتخارات کشور بوده گفتنی است که این موسسه در کل کشور ۵ شعبه دارد که یکی از آن شعبه ها در کرمان دایر است.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
0
1
چی؟!!!!
واقعا با چه رویی این کذب بزرگ رو میگین
اگه واکسن وارد نمیشد صنعت طیور الان نابود شده بود
.............. واقعا ؟!!
نظر شما
ادامه