کد خبر: ۶۱۶۶۸

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: به منظور توسعه پرورش مرغ بومی و ایجاد درآمد برای خانوار روستایی پرورش مرغ خزک با همکاری معاونت بهبود تولیدات دامی این سازمان در منطقه شمال استان در حال اجراست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «بهزاد شهرکی» روز چهارشنبه اظهار داشت: توزیع رایگان جوجه، واکسیناسیون و همچنین اجرای دوره‌های آموزشی مورد نیاز در سنین مختلف رشد جوجه‌ها از خدمات ارائه شده به زنان روستایی منطقه سیستان برای پرورش مرغ محلی خزک است.

وی ادامه داد: زنان روستایی از محل فروش تخم مرغ تولیدی ماهانه بین یک تا ۲ میلیون تومان درآمد خالص عاید هر خانوار می‌شود

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: امسال نیز خرید یکسری تجهیزات مورد نیاز توسعه این طرح برای اعضای صندوق‌های اعتبارات خرد در سایر روستاها در دست اقدام است و خوشبختانه روستاهای محمدآباد هراتی و ژاله‌ای اقدام به پرورش این نژاد مرغ بومی کرده‌اند.

وی بیان کرد: به منظور حمایت از زنان روستا دستگاه جوجه کشی از محل اعتبارات واحد زنان روستایی این مدیریت خریداری و به صورت رایگان در روستاهای محمد آباد هراتی، ژاله‌ای و ارباب در اختیار زنان قرار گرفت

شهرکی با بیان اینکه خصوصیت اصلی مرغ خزک داشتن قدی کوتاه و پاهای کوچک و عمدتا پردار است گفت: مقاومت به تغییرات آب و هوایی، بیماری های منطقه و همچنین کمبودات غذایی و خوراک از مهمترین ویژگی‌های بارز این نوع نژاد مرغ است.

 

نظر شما
ادامه