کد خبر: ۶۱۶۷۷
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
سرپرست جدید اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر رضا رحیمی» افزود: در حال حاضر به ۴ نفر مسئول فنی بهداشتی در شهرستان بجنورد نیاز داریم که ان‌شاءالله بتوانیم این تعداد را تامین کنیم ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: «دکتر رضا رحیمی» سرپرست جدید اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی متولد سال ۵۶ در شهرستان بجنورد است؛ وی تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در همان شهر گذرانده و سپس در سال ۷۶ وارد دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد شده است.

دکتر رحیمی در سال ۸۲ در رشته دکترای عمومی دامپزشکی فارغ‌التحصیل شده و پس از آن به مدت ۳ سال سرباز سازندگی بوده است. از سال ۸۵ به عنوان طرح به سازمان دامپزشکی کشور آمد و تا ۳ سال مسئولیت اداره نظارت اداره کل خراسان شمالی را بر عهده داشت. پس از آن و به مدت یک سال مسئول اداره طیور و آبزیان اداره کل بود و از سال ۹۰ ریاست شبکه دامپزشکی شهرستان بجنورد را بر عهده گرفت. وی از سه روز پیش و با حکم رئیس سازمان دامپزشکی کشور، به عنوان سرپرست اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی منصوب شده است.

حکیم مهر: آقای دکتر، آیا اصلا در بخش خصوصی فعالیت نکردید؟

زمانی که سرباز بودم و ابتدای طرحم بود، حدود ۲ تا ۳ سال به صورت پاره‌وقت کلینسین بودم.

حکیم مهر: اصلاً چرا رشته دامپزشکی را انتخاب کردید؟ آیا از ابتدا به این رشته علاقه‌مند بودید؟

از ابتدا علاقه خاصی به رشته دامپزشکی نداشتم اما به محض ورود به دانشگاه و آشنایی با رشته، به آن علاقه‌مند شدم.

حکیم مهر:‌ به نظر شما در حال حاضر بزرگترین مشکل استان خراسان شمالی در حوزه دامپزشکی چیست؟

استان خراسان شمالی دو شاخصه اصلی دارد؛ یکی از آنها مرزی بودن آن و دیگری هم این است که سند توسعه استان، دامپروری است. خراسان شمالی استان کشاورزی و دامپروری است که این مهم وظیفه ما را سنگین می‌کند. در حال حاضر در بخش خصوصی با کمبود نیرو مواجه هستیم و باید بیشتر در این زمینه تلاش کنیم؛ کمااینکه مسئول فنی بهداشتی کم داریم. این استان هنوز جا دارد که ۶ نفر از همکاران را به‌عنوان مسئول فنی جذب کند. در این زمینه کمی مشکل داریم.

بحث دیگر، مرز ما با کشور ترکمنستان است که این منطقه را نیازمند مراقبت بیشتری کرده است. سال گذشته کمی در تامین واکسن و اعتبارات مشکل داشتیم که ان‌شاءالله امسال این ایرادات را برطرف می‌کنیم که سال‌های آینده عملکرد بهتری داشته باشیم.

حکیم مهر: این هم‌مرز بودن با ترکمنستان به لحاظ قاچاق دام چقدر مخاطره دارد؟

استان‌های مرزی همیشه خطرناک هستند. استان خراسان شمالی هم نه به اندازه استان‌های غربی و جنوبی، اما به هر حال مخاطرات خود را دارد. خوشبختانه در این سمت از کشور مشکل قاچاق نداریم، چرا که مرزهای ترکمنستان نسبت به مرزهای جنوبی و جنوب غربی شرایط بسیار سخت‌تری دارد.

حکیم مهر:‌ از لحاظ کشتار غیرمجاز در چه وضعیتی هستید؟

استان‌های مثل خراسان جنوبی که بسیار وسیع هستند، مشکل خاصی از لحاظ کشتار غیرمجاز ندارند. کمااینکه کشتارگاه‌های خیلی خوبی داریم که صنعتی هم هستند، لذا کشتار غیرمجاز عملا به ندرت وجود دارد، مگر اتفاقی باشد که کشتار غیرمجاز رخ دهد. از طرفی وضعیت نظارت استان هم در این زمینه خیلی خوب است.

حکیم مهر: درمان غیرمجاز چطور؟

استان خراسان شمالی نیز مثل همه جای کشور مبتلابه معضل درمان غیرمجاز است. بعضا دوستانی که دامپزشک نیستند و حتی مدرک کاردانی هم ندارند، در این امر دخالت می‌کنند. ما در حال حاضر درگیر و پیگیر چند پرونده در محاکم قضایی هستیم و برای یکی دو نفر هم حکم گرفتیم.

حکیم مهر:‌ گذشته از بحث از مشکلات، مهمترین برنامه‌های شما برای مدیریت دامپزشکی استان چیست؟

افتتاح ساختمان آزمایشگاه مرکزی اداره کل در آینده نزدیک جزو برنامه‌های کوتاه‌مدت ماست. ساخت این آزمایشگاه حاصل زحمات مدیران کل قبل بوده که حالا به ثمر نشسته و امیدواریم که بتوانیم طی چند ماه آینده آن را افتتاح کنیم. این جزو مهمترین کارهای ماست.

تعامل ویژه با نظام دامپزشکی در بحث ماده ۲ و ماده ۵ از دیگر برنامه‌های ماست. در این میان امیدواریم که بتوانیم ماده ۱۹ را نیز در استان به نحو مطلوب‌تری اجرایی کنیم تا درنهایت ارتباط مالی کارفرما و مسئول فنی بهداشتی قطع شود. چندین کار در برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت داریم که ان‌شاءالله بتوانیم آنها را به جایی برسانیم و فکر می‌کنیم که اواخر سال بتوانیم نتایج اولیه آن را ببینیم.

حکیم مهر:‌ به ماده ۱۹ اشاره کردید. لطفا کمی بیشتر توضیح دهید که خراسان شمالی چه وضعیتی در زمینه ماده ۱۹ دارد؟

ماده ۱۹ در کل کشور به درستی اجرا نمی‌شود. برنامه ما این است که با نظام دامپزشکی وارد تعامل شده و رابطه مالی کارفرما و مسئول فنی را قطع کنیم. بنده در این راستا دیروز و امروز با رئیس نظام جلسه داشتم و صحبت کردم که ان‌شاءالله بتوانیم حقوق همکاران مسئول بهداشتی را به حساب نظام واریز و از طریق نظام به مسئول فنی پرداخت کنیم که ارتباط مالی کاملا قطع شود.

حکیم مهر:‌ اشاره کردید که تعداد نیروهای استان کم است. آیا بودجه‌ای برای به کارگیری نیروی بیشتر هست؟

استخدام‌های دولتی که از طریق سازمان امور استخدامی صورت می‌گیرد. ما این مساله را برای امسال پیش‌بینی کردیم و سهمیه هم داریم و برای سال آینده نیز خواهیم داشت. در خصوص بخش خصوصی منظور من مسئولین فنی کشتارگاه‌ها، کارگاه‌ها، مراکز بسته‌بندی و... بود که ما الان به ۴ نفر در شهرستان بجنورد نیاز داریم که ان‌شاءالله بتوانیم این تعداد را تامین کنیم. با مسئولین استان خراسان رضوی هم صحبت کردیم که بتوانیم از طریق نظام آنجا این افراد را تامین کنیم و همکارانی که نزدیک هستند بتوانند به اینجا تشریف بیاورند.

حکیم مهر: به‌عنوان حرف آخر...

ان‌شاءالله چند روز دیگر که بگذرد و بیشتر جا بیفتم، بیشتر در خدمت شما خواهم بود.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
2
6
باید با مهندسین علوم دامی بشدت برخورد شه
ناشناس
|
France
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
0
2
جناب حکیم مهر
لطفاً صدای ما کارکنان خراسان باشید، گرسنه موندیم کی باید جواب بده
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
0
0
درباره ماده ١٩بهتره راه رفته خراسان رضوي را به فوريت اجرا كنيد
نه اين كه براي خودتان يكسال جلسه واخرش هم هيچ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
خراسان رضوی تازه می خوانند به طور جدی از دی۹۹ شروع کنند ان شا الله با مدیر کل جدید و سالم
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
1
0
اگ به حساب نظام واریز بشه که خیلی عالی میشه ولی مشکل قانونی داره چون میگن نظام دامپزشکی یک ارگانی است که نمیشود پول به حسابش بیاد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
آقای دکتر ماده 19 دستورالعمل داره لطفا یه بار بخونید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
0
0
یکی از دلایلی که در بخش خصوصی استان نیرو کم داره، امتیاز بالایی هست که نظام برای شهرهای کوچک در نظر گرفته. نظام دامپزشکی به درخواست ها جواب نمیده، قریب به 3 ماه فقط طول میکشه که آقایون تشکیل جلسه کارگروه بدن و امتیاز فارغ التحصیل بیچاره رو بررسی کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
3
4
دوستان عزیز و همکاران گرامی، این مدیر مدیریست با خبر های خوب. تجربه همکاری با ایشان این را نشان می دهد که برنامه های بسیار زیادری برای استان دارند، همکاران دولتی منتظر تحولی جدید و نمونه در کشور باشند، همکاران بخش خصوصی منتظر پیشرفت و تعاملی مثال زدنی بین دامپزشکی و نظام دامپزشکی باشند. انگار این مدیر پاداش یکی از خوبی های ماست.
مسول فنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
1
1
یک نفر باید بایسته پای این کار مثل جناب آقای دکتر حکیمانه عزیز که در اصفهان انجمن علمی مسولین فنی را متحد با نظام کرد و با تعامل با اداره کل در مقابل هر فشاری ایستاد و همه گروه ها را یک صدا کرد و قراردادهای محضری محکم تاسیس کردند فقط اتحاد درون سازمانی چاره کار است تشکر از حکیم مهر بزرگوار وانجمن صنفی مسولین دستیاران اصفهان
پاسخ ها
دکترx
| Netherlands (Kingdom of the) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
...............................
شماهم شکی نیست که از خود انجمن هستید...
مسول فنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
0
0
اگر از نزدیک جناب آقای دکتر حکیمانه را میدی دی که با هزینه شخصی سه بار تهران رفت مجلس رفت صندلی از منزل خودش آورد انجمن تا همه را با سایت اتحاد و تعامل متحد کنه بدون یک ریال انتظار و شخصا استانداری رفت بخاطر دیگران حتما نظرتان حق میدادین به سیاست همدلی و تعامل دکتر حکیمانه مدیرانجمن و مسول فنی نمونه کشور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
1
1
حکیم مهر عزیز با منتشر نکردن متن پاسخ بنده به دوست عزیزی که از تحول در استان خراسان شمالی صحبت کرده بود ، بیطرف خودتون رو نشون دادین
نظر شما
ادامه