کد خبر: ۶۱۷۲۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

مدیرکل دامپزشکی استان لرستان با اشاره به برخورداری استان لرستان از نظر منابع آبی و پرورش آبزیان، اظهار کرد: با تقویت زیرساخت ها، آزمایشگاه آبزیان، دام و طیور لرستان به عنوان آزمایشگاه قطب ماهیان سردآبی در کشورارتقاء می یابد.

به گزارش حکیم مهر به نقل شبستان، «دکتر مصطفی زبر دست» با اشاره به وضعیت آزمایشگاه مربوط به دام، طیور و آبزیان استان، اظهار داشت: آزمایشگاه دام و طیور استان لرستان یکی از بهترین آزمایشگاه های منطقه است.

مدیرکل دامپزشکی لرستان افزود: خیلی از آزمایش ها چه در بحث تشخیص بیماری های دام، طیور و آبزیان و چه در مباحث نظارتی و کنترل کیفی بر دام، خوراک دام و طیور و شیر در این آزمایشگاه انجام می شود.

وی با اشاره به مشکلات فرا روی این آزمایشگاه، بیان کرد: پیگیر هستیم که چه در بحث سخت افزاری و چه موارد مصرفی چون کیت ها این مشکلات را رفع کنیم و  همه آزمایش های مربوط به دام، طیورو آبزیان در استان انجام شود.

زبردست ادامه داد: با همکاری سازمان دامپزشکی بخشی از مشکلات فرا روی آزمایش در بحث تهیه  کیت و دیگر الزامات مرتفع شده است.

مدیر کل دامپزشکی لرستان افزود: باتوجه به اینکه استان لرستان از استان های برخوردار از نظر منابع آبی و پرورش آبزیان است، دنبال این مهم هستیم که از زیرساخت بهره برده و با ارتقای  تجهیزات، آزمایشگاه را به عنوان قطب ماهیان سردآبی در کشور تجهیز کنیم.

وی افزود: پیشنهاد منطقه ای شدن آزمیشگاه آبزیان استان ارائه شده است و به دنبال این هستیم که بتوانیم از این آزمایشگاه منطقه ای به خوبی استفاده کنیم.

زیردست با اشاره به دغدغه های دامپزشکی استان، افزود: افزایش قیمت ها درحوزه واکسن ها و محدویت دسترسی به واکسن ها بویژه واکسن تب برفکی از مهم ترین دغدغه های فرا روی دامپزشکی است.

فاز نخست تزیق واکسن تب برفی انجام شده است

وی ادامه داد: با پیگیری های که انجام شد و با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی با توجه به اینکه نیاز است در سال دو بار واکسن تب برفکی برای دام سنگین تزریق شود، واکسن خریداری شد و فاز اول تزریق انجام شده است.

زبردست با بیان اینکه از 24 آبان ماه امسال واکسیناسیون تب برفکی آغاز شده است، افزود: تاکنون حدود66 هزار راس دام سنگین واکسینه شده اند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون کماکان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: بزرگترین دغدغه ما این است که در  تامین واکسن ها با توجه به افزایش قیمت ها با مشکلاتی مواجه شده ایم.

ضرورت همراهی سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای رفع دغدغه تامین واکسن دامی در استان

زبردست با بیان اینکه استان لرستان از نظر جمعیت دامی جزء استان های است برخوردار و جمعیت دامی بالاست، بیان کرد: رفع دغدغه  تامین واکسن نیازمند همکاری ویژه  سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان است.

وی افزود: به حمد الله به واسطه زحماتی که همکاران مجموعه دامپزشکی استان داشته اند هم اکنون هیچ اپیدمی از بیماری های دامی در استان نداریم.

زبردست افزود: با هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی استان مناطقی را که بیشترین میزان موارد ابتلای تب مات انسانی را دارند شناسایی شده اند و به صورت متمرکز این مناطق تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفته اند.

مدیرکل دامپزشکی استان لرستان اظهار کرد: فعالیت های مشابه ادامه دارد تا بتوانیم از نظر بیماری تب مالت هم  کنترل خوبی انجام می شود.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
France
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
0
2
با عرض سلام و خسته نباشید
از اونجایی که مهمترین و ارزشمند ترین بخش هر سازمان اعضای اون سازمان هستند واقعا باید تاسف خورد به حال سازمانی که هیچ ارزشی برای نیروی انسانیش قائل نیست و حتی اولویت بندی هم بلد نیستن ................................... یکم به فکر رفاه پرسنل تون باشین .........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
0
1
واکسن تب برفکی در بخش خصوصی به وفور یافت میشه و دامداران نباید منتظر واکسن مفت از سوی دولت باشند.
نظر شما
ادامه