کد خبر: ۶۱۷۴۲

ویدئویی از احیای فوری یک بچه فیل در تایلند بعد از تصادف با موتور سیکلت، توسط پیراپزشک در فضای مجازی منتشر شده که آن را مشاهده می‌کنید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقامات تایلند عصر یکشنبه گذشته برای فیل کوچکی که در تصادف با یک  موتور سوار در استان چانتاپوری زخمی شده بود، ابراز ناراحتی کرد و گفت: باید به موضوع تصادفات جاده‌ای با حیوانات و بقای آن‌ها توجه شود.

پیراپزشکان برای تکمیل این کار آماده شده و برای اولین بار CPR را برای فیل انجام دادند، این یک روش مفید برای نجات جان بسیاری از فیل‎‌ها در موارد اضطراری است.

بدون اطلاع از دامپزشکی، پیراپزشک «مانا سریوات» وظیفه کمک به فیل را بر عهده داشت و بر اساس دانش خود، شروع به فشار دادن سینه  فیل کرد و سرانجام، پس از ۱۰ دقیقه تلاش سخت، فیل کوچک حیرت زده و گیج شده توانست بلند شود. سریوات فیل را برای مداوا به دامپزشکی برد. ساعاتی بعد، او در منطقه حادثه، جایی که در آن‌جا یک فیل ماده بالغ که  احتمالا مادرش بود آزاد شد. گفتنی است به موتور سوار نیز کمک شد تا به بیمارستان برود و در حال حاضر حال او مساعد است و ضربه جدی به او وارد نشده است.


نظر شما
ادامه