کد خبر: ۶۱۷۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه بهترین وزن برای خرید مرغ را در محدوده 1200 تا 1800 گرم اعلام کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر شاهرخ یارویسی» با بیان اینکه بهترین‌ کیفیت‌ گوشت مرغ در محدوده وزنی 1200 تا 1800گرم است، گفت: بالا بودن وزن لاشه مرغ سبب می‌شود تا مرغ چربی بطنی و حتی چربی بین بافتی بالاتری داشته باشد و با مصرف مرغ های چاق همه این چربی‌ها  وارد بدن افراد شده و می تواند سلامت آنها را به مخاطره بیاندازد.

وی با بیان اینکه مرغ‌های سبک ارزش تغذیه‌ای بالاتری نسبت به مرغ‌های سنگین دارند، ادامه داد: مرغ‌های سبک، چربی کمتری دارند و میزان مصرف دارو و آنتی بیوتیک‌ها نیز در آن‌ها کمتر از مرغ‌های سنگین است. ضمن اینکه مرغ سبک خوشمزه‌تر و لذیذتر از مرغ‌ سنگین است.

وی با بیان اینکه متاسفانه مردم کرمانشاه به دلایل فرهنگی تمایل بیشتری به خرید و مصرف مرغ‌های با وزن بالای دو کیلوگرم دارند، گفت: باید با فرهنگ‌سازی آنها به سمت خرید مرغ‌های با وزن استاندارد ترغیب کرد.

یارویسی‌ افزود: برای تغییر ذائقه مردم نسبت به مصرف مرغ‌های سنگین وزن باید فرهنگ سازی شده و مزایای استفاده از گوشت مرغ‌های در محدوده وزنی استاندارد به اطلاع مردم رسانده شود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه تاکید کرد: فرهنگ مردم در انتخاب سایز مرغ‌ها در تولید این محصول هم نقش اساسی دارد، زیرا اگر استقبال مردم از مرغ‌های با وزن بالا کاهش یابد، به طور قطع تولیدکنندگان به دنبال کاهش دوره پرورش مرغ خواهند رفت.

وی یادآوری کرد: با کوتاه کردن طول دوره پرورش، مرغداران می‌توانند به جای چهار دوره پرورش در سال، پنج و یا حتی شش دوره جوجه‌ریزی داشته باشند که این موضوع سبب خواهد شد تا از تجهیزات مرغداری استفاده بیشتری شود.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
0
0
جناب آقای دکتر یارویسی عزیز سلام این فقط و فقط زمانی عملیاتی خواهد شد که از صفر تا صد کار پرورش تا عرضه دست وزارت جهاد باشد ، و تا زمانیکه دلال های مرغ در تمام استانهای ایران جولان میدهند مرغدار مجبور است تمام ضرر زیانهای افزایش وزن را بجان خریدار باشد .
نظر شما
ادامه