کد خبر: ۶۱۹۱۵

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: نتیجه آزمايشگاهي نمونه گيري از لاشه گرگ با علايم مشكوك به هاري در شهرستان ایجرود مثبت اعلام بود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان زنجان، «دکتر محمدباقر حاج کاظمی» افزود: بیماری هاری مشترک بین انسان و حیوان است که می‌تواند از دام و یا حیوانات درنده آلوده به انسان و یا دام سالم منتقل شود.

وی گفت: در پی گزارش حمله یک قلاده گرگ به حیوانات اهلی روستای نجم الشیخان از توابع شهرستان ایجرود، كارشناسان اداره محيط زيست شهرستان ایجرود پس از تحویل گرگ مذکور به اداره دامپزشکی این شهرستان، از حیوان مشکوک، به لحاظ داشتن بيماري مشترك هاري توسط دامپزشكان نمونه‌برداري شد.

وی با بيان اينكه لاشه به صورت كاملا بهداشتي دفن شد، افزود: نمونه با رعايت اصول ايمني به آزمايشگاه مرجع ارسال شد كه پس از بررسي، نتيجه آزمايشگاهي نمونه از نظر هاري مثبت بود.

حاج کاظمی با بيان اينكه بيماري هاري قابل درمان نيست، افزود: اين بيماري فقط قابل پيشگيري است و سگ‌هاي صاحب‌دار سالانه عليه اين بيماري واكسينه مي‌شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: كساني كه داراي سگ هستند براي سلامتي خود و اطرافيان نسبت به واكسيناسيون آن عليه بيماري هاري اقدام كنند و در صورت مشاهده علائم پرخاشگري، گوشه‌گيري، روان‌پريشي و هرنوع رفتار غيرعادي در سگ و حیوانات اهلی دیگر، مورد را به دامپزشكان اطلاع دهند.

حاج کاظمی خاطرنشان كرد: دامداران و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه رفتار غيرعادي از حيوانات خانگي، دام‌ها و سگ‌ها و حمله دام‌هاي درنده بلافاصله مورد را با شماره 1512 دامپزشكي سطح استان گزارش دهند.

 

نظر شما
ادامه