کد خبر: ۶۱۹۱۶

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با بیان اینکه ۱۲۵۸ قطعه لاشه پرندگان در تالاب میقان جمع‌آوری شد از قطع تلفات پرندگان در ۱۲ روز گذشته خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر محسن شانقی» با اشاره به آخرین وضعیت تالاب میقان اظهار داشت: خوشبختانه تلفات پرندگان مهاجر ناشی از آنفلوآنزا فوق‌حاد پرندگان در تالاب میقان حدود 12 روز که قطع شده و تلفاتی در پایش‌ها مشاهده نشده است.

وی افزود: هزار و 258 قطعه لاشه پرنده ناشی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از تالاب جمع‌آوری و دفن بهداشتی شده و خوشبختانه طی پایش‌ها در طیور روستایی و صنعتی نشانه‌هایی از این بیماری یافت نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: پایش و مراقبت در سدها، آبگیرها، تالاب‌ها، آب‌بندهای سایر شهرستان‌ها و غیره درحال انجام است و هیچ گونه تلفاتی از پرندگان در این امکان مشاهده نشده است.

غازهای وحشی خاکستری بیشترین تلفات پرندگان

شانقی تصریح کرد: بیشترین تلفات ناشی از آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان متعلق به غاز وحشی خاکستری بوده و با توجه به وجود پرندگان مهاجر در تالاب میقان توصیه می‌کنیم نکات امنیت زیستی توسط مرغداران و مالکان طیور روستایی تا خروج کامل پرندگان مهاجر از استان مرکزی انجام شود تا مرغ ها به بیماری مبتلا نشوند.

وی بیان کرد: مردم از خرید مرغ از دست‌فروشان و شکار پرندگان وحشی خودداری کنند و در صورت مشاهده کاهش تولید و تلفات به دامپزشکی اعلام کنند تا بررسی‌ها و اقدامات لازم انجام شود.

 
نظر شما
ادامه