کد خبر: ۶۱۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
در آستانه این روز ملی به همه همکارانی که در عرصه دامپزشکی مشغول به کار و فعالیت هستند خسته نباشید می‌گویم و همینطور به آنان می‌گویم سلامت باشید زیرا سلامتی شما تضمین کننده سلامت دام‌ها و در نهایت سلامت مردم عزیز کشورمان است...

حکیم مهر - استاد دکتر محمد قلی نادعلیان، چهره ماندگار دامپزشکی در آستانه 13 تیر، روز ملی مبارزه با بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان؛ پیام تبریکی خطاب به دامپزشکان و سایر رده‌های دامپزشکی صادر کرد.

رئیس گروه دامپزشکی فرهنگستان علوم در بخشی از پیام خود آورده است : "در آستانه این روز ملی به همه همکارانی که در عرصه دامپزشکی مشغول به کار و فعالیت  هستند خسته نباشید می‌گویم و همینطور به آنان می‌گویم سلامت باشید زیرا سلامتی شما تضمین کننده سلامت دام‌ها و در نهایت سلامت مردم عزیز کشورمان است."
عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرده است: چه بجاست که 13 تیر هر سال روز ملی مبارزه با بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان نامگذاری شده است زیرا در اهمیت این روز همین بس که حدود 50 درصد از بیماری های انسان و به عبارتی دیگر حدود 800 نوع از بیماری ها، جزء بیماری‌های مشترک بین انسان و دام شناخته شده است.
استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در بخش دیگری از پیام خود آورده است: اهمیت رشته دامپزشکی و دامپزشکان آنگاه نمایان می‌شود که علاوه بر حفظ سلامت دام؛ طیور و آبزیان، در صف نخست مقابله با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام نیز مبارزه و تلاش می‌کنند.
دکتر نادعلیان افزوده است: دامپزشکان، این پیام آوران سلامت اما گمنام جامعه به صورت شبانه روزی تلاش می‌کنند تا به بهداشت و سلامت مردم خدشه‌ای وارد نشود و مردم بر سر سفره خود شاهد غذای سالم و بهداشتی باشند.
گفتنی است در سالهای اخیر روز بیماریهای قابل انتقال بین حیوان و انسان از تقویم رسمی کشورمان حذف شده است!

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر قهرمانی
|
-
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
0
0
یادش بخیر خاطره های خوبی از اقای دکتر نادعلیان که عمرش دراز باد دارم هم در زمانی که دانشجوبودم و ایشان دروس درمانگاهی رادر دانشگاههای تهران و ارومیه و کلینیک سه راه اذری تدریس میکردند و نکات کاربردی را یاد میدادند و هم در روزی که به همراه اقای دکتر تاجبخش به مهاباد امده بودند ودر خدمتشان به سهولان رفتم و چه سعادتی برایم بود و چه افتخاری یاد این اساتید گرانمایه و فرزانه به خیر باد و عمر پربارشان دراز باد
نظر شما
ادامه