کد خبر: ۶۱۹۶۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور و آبزیان اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: باغ پرندگان اصفهان مجموعه‌ای ویژه در کشور است و با همکاری کارشناسان از بحران‌هایی مانند آنفولانزا و انواع بیماری‌ها در امان بوده است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر مصطفی کردآبادی» گفت : باغ پرندگان اصفهان یکی از مجموعه‌های تخصصی نگهداری پرندگان در کشور است و از ابتدای فعالیت تا کنون مشورت و توصیه‌های اداره کل دامپزشکی استان را دریافت کرده است.

او ادامه داد: یک دامپزشک متخصص طیور به عنوان مسئول فنی باغ پرندگان در نظر گرفته شده که به صورت دقیق و منظم پرندگان باغ را از نظر بیماری‌های عفونی و غیرعفونی بررسی می‌کند، با قرار گرفتن اصفهان در وضعیت زرد کرونایی بازدید از باغ پرندگان امکان پذیر است که انتظار می‌رود شهروندان کلیه شیوه نامه‌های بهداشتی را در این مکان رعایت کنند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور و آبزیان اداره کل دامپزشکی استان اصفهان بیان کرد: برای حفظ سلامت پرندگان واکسیناسیون منظم در باغ پرندگان اصفهان انجام می‌شود ضمن این که ۲۱ روز قرنطینه برای پرندگان جدید در نظر گرفته شده است.

کردآبادی با اشاره به نگهداری ۲۴۰۰ پرنده در ۱۲۰ گونه مختلف در باغ پرندگان اصفهان گفت: باغ پرندگان مجموعه‌ای ویژه در کشور است و با همکاری کارشناسان تخصصی مستقر در باغ و دامپزشک متخصص بیماری‌های طیور، در این سال‌ها از بحران‌هایی مانند آنفولانزا و انواع بیماری‌ها عبور کرده است.

او اظهار کرد: در خصوص پرندگان صنعتی اصفهان یکی از استان‌های صاحب امتیاز در کشور است که در بعضی از گونه‌ها مانند طیور تخم گذار، گوشتی و بوقلمون رتبه اول تا دوم در کشور را به خود اختصاص داده است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور و آبزیان اداره کل دامپزشکی استان اصفهان عنوان کرد: باتوجه به پوشش گیاهی اصفهان و جریان زاینده رود، تعداد پرندگان مهاجر که اصفهان را مقصد مهاجرت خود انتخاب می‌کنند قابل توجه است.

کردآبادی در خصوص نگهداری پرندگان در منازل بیان کرد: امروزه به دلیل درهم آمیختگی زندگی انسان با تکنولوژی نیاز به ارتباط عاطفی میان انسان و پرندگان بیشتر از قبل احساس می‌شود البته این در صورتی است که نگهداری پرندگان با رعایت کامل بهداشت انجام شود و شهروندان علاقمند اطلاعات کامل در خصوص پرندگان را داشته باشند.

او ادامه داد: علاقمندان به نگهداری از پرندگان بایستی برنامه منظمی برای تغذیه پرنده داشته باشند و تغذیه پرندگان را از موادی تهیه کنند که فاقد لبنیات، نمک و روغن باشد، چون در غیر این صورت سلامت پرندگان را به خطر می‌اندازند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور و آبزیان اداره کل دامپزشکی استان اصفهان در پایان اضافه کرد: توصیه می‌کنم که شهروندان قبل از خرید هر نوع پرنده به دامپزشک مراجعه کنند و در مواقع بازدید از باغ پرندگان نیز هرچند که سلامت پرندگان به طور منظم آزمایش قرار می‌گیرد، اما از دست زدن به پرندگان خودداری شود.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
0
1
بد نبود اسم اون مسول فنی هم گفته می شد
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
0
1
درود بر دکتر کردآبادی سخت کوش
نظر شما
ادامه