کد خبر: ۶۱۹۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نیشابور گفت: هیچ مورد مثبت آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در نیشابور تا کنون مشاهده نشده است و جای نگرانی نیست؛ همچنین رصد و پایش پرندگان مهاجر نیز تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر علی سلیمانی» عنوان کرد: در شش ماهه دوم سال پرنده‌های مهاجر برای زمستان‌ گذرانی از سیبری به مناطق جنوبی‌تر مهاجرت می‌کنند و در مسیرشان ممکن است حامل ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شوند که ممکن است تلفات بدهند و یا این که تلفاتی نداشته باشند.

وی ادامه داد: وقتی که این پرندگان به سدها و آبگیرها می‌آیند، اگر واحدهای صنعتی و طیور بومی در اطراف آبگیرها باشند؛ ممکن است آلودگی و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ایجاد شود و معمولا تا آخر آذر و دی‌ ماه کشور ایران در مسیر پرندگان مهاجری است که از سمت سیبری می‌آیند و ممکن است ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از این طریق به کشور ما وارد شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نیشابور افزود: در حال حاضر حدود یک میلیون قطعه مرغ تخم‌گذار، گوشتی و طیور بومی در شهرستان نیشابور وجود دارد که در حال پرورش هستند، یک میلیون قطعه مرغ تخم‌گذار گوشتی و بومی در روستاها هستند که باید همه دستگاه‌ها به شبکه دامپزشکی کمک کنند تا بیماری منتقل نشود برای این‌ کار رصد و بررسی آبگیرها و سد بار با همکاری اداره محیط زیست انجام شده و خوشبختانه تا کنون تلفاتی از پرندگان مهاجر در آبگیرها مشاهده نشده است.

سلیمانی بیان کرد: کلیه کارگران کشتارگاه‌ها واکسن آنفلوانزای انسانی را برای پیشگیری دریافت کردند، پایش و مراقبت از مرغداری‌ها نیز انجام می‌شود و کوچکترین تلفاتی اگر مشاهده شود، اقدام به نمونه برداری می‌کنیم که تا کنون هیچ‌ مورد مثبت نداشتیم و همه منفی بوده‌اند.

چالشی که ما در نیشابور با آن مواجه هستیم کاهش استقبال مرغداران از بیمه است

وی تصریح کرد: مشکل و چالشی که ما در نیشابور با آن مواجه هستیم کاهش استقبال مرغداران تخم‌گذار و گوشتی از بیمه است و متاسفانه مرغداران، مرغ‌های تخم‌گذار خودشان را بیمه نکردند و اگر بیماری بیاید محل دیگری برای تامین خسارت آن‌ها وجود ندارد و در صورت شیوع بیماری تنها راه خسارت آن صندوق بیمه است و کمک‌های بلاعوض در دامپزشکی نداریم و فقط کمک از طریق صندوق بیمه می‌تواند صورت بگیرد.

وی در پاسخ به این که چرا استقبال مرغداران از بیمه کم شده است، نیز پاسخ داد: البته این سوال را باید از مسئولان صندوق بیمه پرسید، با اینکه غرامت‌های خوبی هم پرداخت می‌کنند ولی چون در سال‌های قبل اعتمادی که بین بیمه و تولید کنندگان بوده اگر اعتباری کم داشتند و با تاخیر صورت گرفته شاید به دلیل آن است ولی معمولا در حال حاضر غرامت‌های خوبی پرداخت می‌شود و بهتر این است که مرغداران اقدام به بیمه مرغ‌های خود نمایند تا متضرر نشوند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
0
0
به نظر شما اگر بیمه شخص ثالث اجباری نبود چند درصد مردم اقدام به دریافت بیمه مذکور می کردند؟
این مسئله منحصر به مرغداری و دامداری نیست و در تمامی زمینه ها این مشکل وجود دارد. اگر اجبار نباشد قطعا درصد کمی از دامداران یا مرغداران از بیمه استفاده می کنند. باید مکانیسمی جهت اجبار بیمه نمودن واحدهای دامپروری وجود داشته باشد.
نظر شما
ادامه