کد خبر: ۶۱۹۷۵
تعداد نظرات: ۴ نظر

یک دامپزشک کاشانی با بیان اینکه افزایش علاقمندی برخی از خانواده های کاشانی نسبت به خرید و نگهداری حیوانات خانگی مانند سگ و گربه افزایش بسیار زیادی پیدا کرده تاکید کرد: مهمترین دلیل این امر ضعیف شدن روابط و خلاء محبت در بین این خانواده ها است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایلنا، «دکتر علی صادق» خاطرنشان کرد: عوارض نگهداری از حیوانات و تاثیر حضور آنها برای به مخاطره افتادن سلامت کودکان و اعضای خانواده اجتناب ناپذیر است و برخی بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوانات می تواند شایع شود.

وی تمایل و علاقه بیشتر خانواده‌های سنتی کاشان را به نگهداری پرندگانی نظیر کبوتر، مرغ عشق، قناری، طوطی، فنچ، عروس هلندی و انواع ماهی‌های تزئینی دانست و افزود: افراد مذهبی به دلیل باورهای دینی خود مایل به نگهداری سگ و گربه نیستند.

وی یادآور شد: کاشان و قم یکی از قطب های مطرح کشور در تولید قناری، مرغ عشق و کبوتر هستند که انواع مدل های پرورشی آن به تمامی نقاط ایران و حتی خارج از کشور صادر می شود.

این دامپزشک کاشانی مهمترین وظیفه یک دامپزشک را آگاهی‌بخشی به مردم و تاکید به رعایت نکات بهداشتی و انجام واکسیناسیون های سالانه برای حیوان خانگی برشمرد و گفت: با توجه به تعداد مراجعین جهت انجام معاینات دوره ای حیوانات خانگی خود، شاهد جهشی هشت برابری در سال های اخیر بین خانواده های ساکن در کاشان جهت نگهداری انواع سگ ها هستیم.

وی ابراز داشت: سگ‌ها با چند مرتبه تنبیه و یا دعوا از انجام دستشویی و یا پارس کردن در منزل خودداری می‌کنند و به تازگی دو واحد آموزش حیوانات در کاشان شروع به کار کرده است ولی با این وجود به مردم توصیه می شود حدالمقدور برای جلوگیری از سرایت بیماری های مشترک میان حیوانات و انسان از نگهداری گربه و  سگ‌ها داخل خانه پرهیز کنند.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
امیر شکرائیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
1
2
درود بر دکتر صادق عزیز و کاردرست
دکتر علی صادق
|
United States of America
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
1
3
مدیر محترم پایگاه خبری حکیم مهر این مصاحبه تحریف شده و عباراتی بدون اطلاع من که بعضا برخلاف حرفه دامپزشکی است به آن اضافه شده لطفا این خبر را اصلاح یا حذف بفرمایید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
2
0
بابا این قضیه مسایل عاطفی و نگهداری حیوانات در منزل را به دامپزشکی نچسبونید. اصلا به صلاح نیست! ما کارمون فنی هست برای درمان و ارتقائ بهداشت و پیشگیری بیناری مشترک و ... چرا این جایگاه با ارزش و همه کس پسند را با یه سری صحبت های حاشیه ای مورد در معرض بعضی هجمه ها (که بعضا درست هم هست) قرار بدیم؟قرار
سلیمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
0
0
اظهار نظری غیرکارشناسانه و بی ربط به گوینده اش بود...ایشان مگه روانشناس است؟! ضمنا چه کسی پژوهش کرده است؟!
نظر شما
ادامه