کد خبر: ۶۱۹۸۱
تعداد نظرات: ۳ نظر

دبیر کل انجمن ملی طیور ایران گفت: در صورتی که دولت با اتحادیه‌ها و انجمن‌ها همکاری کند، با کاهش ۲۰ درصدی قیمت‌ها مواجه خواهیم شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر فرزاد طلاکش» با حضور در برنامه روی خط خبر شبکه خبر اظهار کرد: بر اساس اطلاعیه‌ای که با موافقت معاون وزیر بهداشت و معاون سازمان دامپزشکی کشور صادر شده، از ابتدای بهمن ماه امسال فروش فله‌ای تخم مرغ در مراکز استان‌ها ممنوع خواهد شد.

بر اساس این گزارش «وحید ایقانی» مدیر دفتر امور طیور وزارت جهاد کشاورزی با حضور در همین بخش خبری بیان کرد: تخم مرغ یک محصول غذایی بسیار پر مصرف و با ارزش غذایی زیاد است که تولید و مصرف آن در فصول سرد سال به اوج خود می‌رسد.

او افزود: در حال حاضر هر شانه تخم مرغ حدود ۳۲ هزار تومان در واحد‌های صنفی سطح شهر فروخته می‌شود و در صورتی که فروش این کالا به صورت بسته بندی باشد قطعا قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند.

مدیر دفتر امور طیور وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: در این تصمیم گیری هیچ مشورتی با معاونت دام و طیور وزارت جهاد انجام نگرفت و پیشنهاد ما این است که این مسائل به نیمه اول سال منتقل شود تا در بخش عرضه و تقاضا در بازار اختلالی رخ ندهد.

ایقانی ادامه داد: معاونت دام و طیور به کل با این تصمیم گیری مخالف است، اما اگر قرار به اجرای آن است باید در فصولی که مصرف تخم مرغ کاهش پیدا می‌کند، اجرا شود.

او ابراز کرد: منکر بهداشتی بودن این تصمیم نیستیم و قدم بسیار مناسبی در این راستا است، اما باید در زمان مناسب و پس از تامین زیر ساخت‌ها اجرا شود.

مدیر دفتر دام و طیور وزارت جهاد کشاورزی مطرح کرد: حتما پیش از اجرای این مصوبه باید شرکت‌ها و معاونت‌های مربوطه با ستاد تنظیم بازار جلسه‌ای برگزار کنند تا قیمت‌های مصوب و معقولی برای تخم مرغ بسته بندی تنظیم شود.

ایقانی افزود: وزارت جهاد کشاورزی هم تمام تحقیقات و مطالعات خود را در خصوص تولید تخم مرغ برای توزیع بسته بندی شده انجام خواهد داد.

طلاکش در ادامه این برنامه اظهار کرد: امروز جلسه‌ای با حضور انجمن‌های توزیع کننده تخم مرغ با رییس سازمان حمایت با هدف قیمت گذاری تخم مرغ بسته بندی برگزار خواهد شد.

او عنوان کرد: در نتیجه‌ این جلسه چند قیمت به عنوان نرخ‌های پیشنهادی از سوی این سازمان به ستاد تنظیم بازار ارجاع داده می‌شود تا قیمت‌گذاری نهایی صورت گیرد.

دبیر انجمن ملی طیور ایران ادامه داد: در هر صورت قیمت بسته بندی تخم مرغ ۳۰ عددی شناسنامه دار کمتر از ۴۰ هزار تومان در واحد‌های سطح شهر فروخته خواهد شد.

طلاکش افزود: در حال حاضر تخم مرغ با نرخ مصوب در اختیار شرکت‌ها برای بسته بندی قرار نمی‌گیرد پس در صورتی که این زیرساخت فراهم شود، با کاهش قیمت‌ها بسته به کیفیت تخم مرغ مواجه خواهیم شد.

 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
0
2
.................
هر .........ي درباره مسائل بهداشتي نظر ميدهد
سازمان دامپزشكي اگر از تصميم بهداشتي خود كوتاه بيايد از اين به بعد دربان جهاد نظر كارشناسي بهداشتي خواهد داد
دامپزشک
|
United States of America
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
2
4
گفته بودم بازم میگم:
بعنوان یک مسوول دولتی اعلام میکنم ،بد سلیقگی محض در زمان انتخاب شده برای اجرای این طرح بکاررفته است در شرایط خاص فعلی کشور، طرحهای آرمانی سازمان دامپزشکی کشور نظیر ارتقای کیفیت تخم مرغ و درجه بندی کشتارگاههای طیور و...نه تنها اجرایی نشده بلکه موجبات تصعیف سازمان را بهمراه خواهد داشت.بیایید واقعگرا باشیم و فعلا طرحهای رو زمین مانده مثل لبنیات سنتی را تکمیل کنیم بقیه اش پیش کش...
ناشناس
|
France
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
0
0
منظورش اینه
چرا از ما اجازه نگرفتید
نظر شما
ادامه