کد خبر: ۶۲۰۱۱
تعداد نظرات: ۹ نظر

نشست هماهنگی کشتارگاه های طیور با حضور مدیرکل دامپزشکی استان کرمان، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمان، جمعی از روسای ادارات ستادی و شهرستان ها و نیز مسئولین واحد نظارت شبکه های دامپزشکی شهرستان ها و مسئولین فنی بهداشتی کشتارگاه های طیور شهرستان های کرمان، سیرجان، رفسنجان، بردسیر، زرند، بم و بافت به صورت ویدیو کنفرانس برگزار گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، «دکتر حسین رشیدی» مدیرکل دامپزشکی استان کرمان هدف از این نشست را هماهنگی در اجرای بخشنامه ها و دستورالعمل های نظارت بهداشتی و قرنطینه ای درکشتارگاه های طیور اعلام کرد و گفت: مسئولین فنی کشتارگاه ها به نوعی نیروی غیر مستقیم ادارات دامپزشکی شهرستان ها می باشند که ارتباط و تعامل دوسویه مابین آنها و روسای ادارات دامپزشکی شهرستان ها ضرورت داشته و حائز اهمیت ویژه می باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان اعلام کرد: مسئولین فنی کشتارگاه ها دارای وظایف و مسئولیت های مهم می باشند که از جمله این وظایف نظارت بهداشتی و تشخیص بیماری ها در مراحل کشتار (قبل، حین و پس از کشتار) بمنظور سلامت محصول نهایی و رعایت استانداردها می باشد. که این امر به حضور فعال آنها در کشتارگاه ها و دارا بودن اطلاعات علمی و فنی کافی وابسته است.

وی با اعلام اینکه لازم است تمامی کشتارگاه ها به کانتر (شمارش گر) مجهز باشند، افزود: مسئولین فنی کشتارگاه ها بر فرایندهای حمل محموله های دارای مجوز نظارت داشته باشند و تطابق طیوری که مجوز بهداشتی قرنطینه ای کشتارگاه دارند و طیوری که کشتار می گردد توسط آنها چک گردد، ضمن اینکه با لحاظ نمودن دستگاه شمارش گر تفاوت تطبیق مابین تعداد طیور کشتارشده و طیور دارای مجوز کشتار مشخص می گردد.

این مقام مسئول با اعلام اینکه تطابق طیور کشتارشده و مجوزهای صادرشده (طیور حمل شده) بسیار حائز اهمیت می باشد، گفت: مسئولین فنی کشتارگاه با چک نمودن مجوزها و طیور کشتارشده به نوعی بر روند تنظیم بازار نظارت دارند.

وی با تاکید بر حضور فعال کارشناسان در محل کار و لزوم دارا بودن اطلاعات علمی و فنی کافی آنها، افزود: بررسی نمودن این مجوزها از این منظر نیز حائز اهمیت می باشد که در صورت مشاهده تفاوت تطبیق این امر نهایتا منجر به عواقب بهداشتی و به خطر افتادن سلامت مردم می گردد.

دکتر رشیدی اظهار کرد: کارشناسان فنی می بایست در برابر وظیفه خود پاسخگو بوده زیرا مسئولیت نهایی این عدم تطابق ها و تایید تخلیه ها و بلاتکلیف ماندن محموله ها بر عهده آنها می باشد و در صورت مشاهده هر گونه سهل انگاری، آنها از نظر حقوقی با توجه به تعهدی که دارند دچار مشکل خواهند شد.

وی اعلام کرد: لازم است نیروهای کشتارگاه ها گزارشات خود را بموقع ارسال نمایند و با شبکه های دامپزشکی در تماس باشند و در صورت هرگونه مشکل و سوال، آنها توسط مسئولین ادارات راهنمایی خواهند شد.

دکتر رشیدی افزود: روسای ادارات در صورت مشاهده بلاتکلیف ماندن محموله ها و کم کاری در مبحث نظارت های بهداشتی به تذکر و راهنمایی و اتمام حجت با مسئولین فنی پرداخته و اگر باز هم سهل انگاری و مماشات از سوی آنها صورت پذیرفت، با آنها برخورد قاطع نمایند.

وی در پایان اعلام داشت: دراین مقطع زمانی مسئولیت کار بسیار پیچیده تر است و لازم است کنترل بر ورود و خروج کشتارگاه ها و  نظارت های بهداشتی سامانه ها دقیق ثبت گردد تا مشکلی رخ ندهد.

در ادامه «دکتر علیرضا سلطانی» رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی بیان داشت: در خواست ما از مسئولین فنی این است که سامانه های مربوط به حوزه قرنطینه را به صورت روزانه و حتی ساعتی چک و تعیین تکلیف نمایند ضمن اینکه در خصوص محموله های طیور کشتاری ظرف 48 ساعت تعیین تکلیف در سامانه مربوطه صورت پذیرد.

وی گفت: روسای ادارات، در صورت تغییر مسئولین فنی کشتارگاه ها بلافاصله این اداره کل را مطلع سازند زیرا  تغییر رمز جدید برای کارشناس جدید در سامانه قرنطینه می بایست در اسرع وقت صورت پذیرد.

وی گفت: مسئولین فنی تعهد حقوقی داده است و می بایست در برابر آن وظایف خود را بنحو احسنت انجام داده و  جوابگو باشد.

دکتر سلطانی اعلام داشت: تغییر مقصد محموله ها (داخل شهرستانی و داخل استانی) در سامانه قرنطینه امکان پذیر است و مسئولین فنی در خصوص محموله هایی که وصول نشده اند با هماهنگی با ادارات شهرستان عدم تایید تخلیه را ثبت نمایند و در صورت ثبت عدم وصول، کد رهگیری خودروهای مربوطه غیر فعال خواهد شد.

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی بیان داشت: کشتارطیور بدون گواهی بهداشتی قرنطینه ای دامپزشکی و نیز صدور گواهی خارج از سامانه قرنطینه (دستی) ممنوع می باشد.

 

انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
1
10
همه ی این ها رو مسولین فنی بهداشتی به تنهایی انجام بدهد کارمندان نظارت شبکه هم مشغول خوردن صبحانه و ..................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
2
1
این هم جواب خدمت بارها شده است مشکلات شامل عدم حضور .عدم گزارش تخلفات و....مسعول فنی وتولید کننده با نظر اغماض تحلیل شده است واین هم جای تشکر از ناظرین بهداشتی با سابقه وتجربه که در اختیار اقایان گذاشته شده و....
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
1
6
این اقا که می‌فرماید همه اینها وظیفه مسیول فنیه زمانی که حقوقشو این شخص نمیگیره کجا هست تمام وظیفه با مسیول فنی پولش برا اداره دامپزشکی و صاحب کار .......... هم با مسیول فنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
1
4
مسئول فنی همیشه باید حاضر باشه و مطیع ولی کاردانها و کارشناسها .......... و بچرخن و کسی هم کاری به کارشون نداشته باشه. موعد حقوق هم کاردان از دکتر بیشتر میگیره.اول عدالت رو اجرا کنین بعد صدتا کار مطالبه کنین .........
مسول فنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
1
6
تشریف بیارین جای ما کار کنید تابفهمید ماست چقدر کره داره!!!!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
1
4
شما که پشت میز نشسته اید و هر ماه حقوقتون رو به موقع دریافت میکنید بفرمایید در صورت سهل انگاری شماها در اجرای ماده ۱۸ و ۱۹ چه عواقبی به همراه داره.
همه قوانین باید اجرایی بشه به جزء ماده ۱۸ و ۱۹.
آرزومندم یک روز شما هم مسئول فنی کشتارگاه بشید تا ببینم همین فرمایشات رو میگید
مسئول فنی بهداشتی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
1
3
جالب است در این چند روز از قراین اینگونه پیداست که گویا اتفاق خاصی افتاده و از جایی چراغ سبز نشان داده شده که همه در باب مسؤل فنی بهداشتی به طرح سخن می پردازند.

مسئولین فنی بهداشتی به خوبی حیطه عملکرد و وظایف خود را می شناسند و به بهترین صورت انجام می دهند دلیل این سخن هم تداوم مستمر امور بدون خدشه به سلامت جامعه است و در این خصوص جای هیچ شک و شبه ای نیست که مسئولین فنی بهداشتی به بهترین شکل کار خود را انجام می دهند .

حال سوال این است:
در مقابل ارائه کار و انجام تعهدات آیا دستگاههای متولی یعنی سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی نسبت به رعایت و اجرا درست و کامل تعرفه اشتغال و قطع وابستگی مالی این افراد طبق ماده ۱۸و۱۹ آیین نامه نظارت بهداشتی سازمان دامپزشکی اقدام موثر انجام داده اند به ضرس قاطع می توان گفت خیر .

آقایان یک سوزن به خود بزنید آنگاه یک میخ به دیگران .این سخنان .............. دیگر خریدار ندارد ،طبق قوانین جاری کشور و ایضا عقل و منطق پرداخت کامل حقوق مسئولین فنی بهداشتی در چهارچوب قوانین از قواعد آمره است که رعایت آن تکلیف قانونی است .

حال بهتر است مسئولین محترم به جای تذکر بر تکالیف مسئولین بهداشتی ابتدا به تکالیف قانونی خود نظارت نمایند که به طور قطع در کشور رعایت نمیشود ..

اینگونه طرح موضوع از سوی مسئولین از عدالت بدور بوده ظلم مضاعف در حق مسئولین بهداشتی است که تا این لحظه از خود ایثار نموده و در عین عدم حمایت لیکن وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده اند .
دلیل این ادعا هم سلامت جامعه از حیث بیماری های مشترک انسان و دام است .
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
1
1
.......................... مسئول فنی اگر زیاد درد سر ایجاد کند کارفرما به راحتی از کار بی کارش میکند یا باهاش قرار داد نمیبندد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
0
0
این آقا از برخورد حقوقی سخن میگوید کسی نیست بهشون بگه خودتون چقدر از مسئول فنی حمایت کردین در مقابل تخلفات کارفرماها در بحث نظارت بهداشتی ...............
نظر شما
ادامه