کد خبر: ۶۲۰۲۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

با توجه به بروز آنفلوانزای فوق حاد در استان خراسان جنوبی، واکسن این بیماری به تعداد کافی تأمین شده و برای متقاضیان اختصاص داده می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی، «دکتر قاسم عجم» رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور، زنبور عسل و آبزیان اداره کل دامپزشکی استان  از تأمین یک و نیم  میلیون دز واکسن آنفلوانزای فوق حاد برای استان خبر داد و گفت: علاوه بر پولت های تخمگذار، مرغان تخمگذار تا سن 76 هفته هم می توانند واکسینه شوند.

عجم گفت: استان خراسان جنوبی با توجه به بروز سه کانون، سیزدهمین استان مشمول برنامه واکسیناسیون آنفلوانزای فوق حاد تشخیص داده شده که باید تمام پولت های تولیدی استان باید اجباراً واکسینه شوند. این واکسن باید در دو نوبت به فاصله 3 تا 4 هفته تزریق شود تا ایمنی کافی تا 70 هفتگی ایجاد نماید.     

وی افزود: مرغداران تخمگذار بخصوص در شهرستانهای بیرجند و خوسف برای پیشگیری از تلفات می توانند متقاضی واکسن شوند و برای این کار باید با شبکه دامپزشکی شهرستان تماس بگیرند.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۰۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
0
1
خدا قوت دکتر جان
از کلینیسین متخلف غافل نشید
درست نیست که به دلیل عدم تعامل شهرستان با بخش خصوصی و ......... کلینیسین و ضعف شدید تشخیص و درمان، شما زیر سوال بر ی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
حالا فقط کلنیسین مقصر نیست کلنیسین خوسف هم مقصره ، دامپزشک مقیم که مجوز صادرات تخم مرغ صادر کرده هم مقصره . دامپزشکی هم مقصره که مرغداری ها رو بدون دامپزشک رها کرده .............
نظر شما
ادامه