کد خبر: ۶۲۰۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

دامپزشکی استان خوزستان در خصوص خبر مرگ و میر گوسفندان عشایر کریت کمپ اهواز جوابیه ای صادر نمود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از جنوب فردا نیوز، در این جوابیه آمده است:

احتراما بازگشت به خبر درج شده در مورخ ۲۱/۱۰/۱۳۹۹ تحت عنوان «وضعیت تکان دهنده دامهای عشایر در منطقه کریت کمپ اهواز» جوابیه این اداره کل بشرح ذیل بحضورتان ایفاد می گردد؛ خواهشمند است به استناد قوانین و مقررات مطبوعات نسبت به درج جوابیه اقدام فرمایند.

اداره کل دامپزشکی استان خوزستان در راستای برنامه ملی کنترل و پیشگیری از بیماریهای دامی سازمان دامپزشکی کشور و بر اساس برنامه های هدفمند و با در نظر گرفتن الگوهای اپیدمیولوژیک بیماریهای دامی اقدام به انجام مراقبت های عمومی و همچنین نظارت های فعال و هدف دار جهت بررسی بیماریها و از طرف دیگر واکسیناسیون دامها بر علیه بیماریهای مختلف و واگیر می نماید.

در این فرآیند حوزه تخصصی دامهای عشایر با توجه به نوع استقرار و تردد آنها از اهمیت ویژه ایی برای دامپزشکی استان برخوردار است و استفاده از روشهای اپیدمیولوژیک مشارکتی مدیریت و تجزیه و تحلیل داده ها در فرآیند بیماریها، ایجاد برنامه های الویت بندی شده جهت مدیریت بیماریهای دامی از جمله مواردی است که بشکل کاملا تخصصی در حوزه دامهای عشایر توسط اداره کل دامپزشکی استان خوزستان هر ساله صورت می پذیرد.

در خصوص منطقه کریت کمپ شهرستان اهواز که در خبر آن خبرگزاری محترم آمده است نیز شیوه ها، الویت بندیها و برنامه ریزی ها منطبق بر حوزه تخصصی دامهای عشایر است و بر همین اساس دامهای عشایر منطقه یاد شده تحت عملیات ویژه مبارزه با انگل های خارجی به شکل سمپاشی و حمام کنه و واکسیناسیون بر علیه بیماریهای اکتیما واگیر دار، PPR، هاری انجام شده است و به میزان ۱۳۹۱۰ نوبت سر واکسن و سم پاشی در منطقه یاد شده به انجام رسیده است.

خوشبختانه با انجام کارهای تخصصی در حوزه بررسی بیماریهای دامی، بیماری خطرناک و واگیر داری در دامهای منطقه مشاهده نگردیده است و در خصوص مواردی از قبیل سوتغذیه و یا کمبود مواد ویتامینی و معدنی مشاوره های لازم توسط اداره کل دامپزشکی استان خوزستان ارائه شده است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
0
.................... من یک بچه عشایرم تورو خدا به داد ما برسید ایل همدانی ما در اندیمشک و دوکوهه مستقره تا الان یک بار یکنفر نیامده نه واکسن نه رسیدگی بعد الکی آمار میدن والله خدا راضی نیست از این بی اعتنایی ای کاش یک جایی بود این آمارها رو میرقتن پیگیری میکردن با مستندات
نظر شما
ادامه