کد خبر: ۶۲۰۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

جوان کارآفرین و راهبر شغلی کمیته امداد با راه‌اندازی ۱۰۰ طرح اشتغال‌زایی و یک بیمارستان دامپزشکی توانسته برای تعداد زیادی از مددجویان تحت حمایت فرصت شغلی ایجاد کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از کمیته امداد، «دکتر پوریا ملک خطابی» که با اجرای این طرح توانسته است یک بیمارستان دامپزشکی در شهرستان ایلام احداث کند، می‌گوید: یکی از مهمترین اهداف کمیته امداد برای حل مشکلات اشتغال محرومان اجرای طرح راهبران شغلی است و در این راستا از سال ۸۹ تاکنون به طور غیر مستقیم با این نهاد همکاری داشته‌ام.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳ دامپزشک در بیمارستانی که احداث شده است مشغول به کار هستند، می‌افزاید: به دلیل آنکه استان ایلام از نظر جغرافیایی در منطقه‌ای قرار دارد که بسیاری از ساکنان آن به دامپروری مشغول هستند، از این رو  در سال جاری از ۲۱۰۰  طرح اشتغال که در سطح استان اجرا شد ۵۰۰ طرح آن در حوزه دامپروری است .

این جوان موفق و کارآفرین از زمانی که همکاری خودش را با کمیته امداد آغاز کرده حدود ۱۰۰ طرح را اجرایی کرده است، ادامه می‌دهد: این طرح‌ها در حوزه دامپروری بوده و با هدف رفع مشکلات اشتغال مددجویان این شهرستان انجام‌شده است.

این راهبر شغلی معتقد است: در طرح راهبران شغلی یک کارآفرین حرفه‌ای در رشته شغلی معین که سابقه و تجربه موفقی در کسب و کارش داشته است، زمینه و امکانات را برای اشتغال مددجویان بدون حرفه و شغل فراهم می‌کند و پس از آنکه طرح راهبران از سوی  هیات نظارت و ارزیابی انتخاب شد، آنها در مرحله اول آموزش‌های کافی و لازم را به مددجویان ارایه می‌دهند و سپس زمینه را برای تولید و کار کردن این مددجویان  فراهم می‌کنند.

وی با اشاره به موفقیت اجرای طرح راهبران شغلی برای حل مشکل مددجویان این استان به برنامه‌های آتی خود اشاره کرده و می‌گوید: در حال حاضر برای همکاری با ۲۰ مددجوی دامدار در شهرستان ایلام به صورت مستقیم در حال رایزنی با اداره راهبری شغلی است  .

گفتنی است، هم اکنون در سطح استان  ۵۹ نفر راهبر شغلی وجود دارند که این راهبران در ۲۸  رشته مختلف شامل تولیدات، خدمات، کشاورزی و دامپروری، پرورش گل زعفران، پرورش گل نرگس، تولید کرم ابریشم و برخی از طرح های دانش بنیان  همکاری خود را با اداره راهبری شغلی استان آغاز کرده‌اند.

لازم به ذکر است که  در استان ایلام و در حال حاضر ۹۹۲ نفر فارغ‌التحصیل مددجو وجود دارد که از این تعداد حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰  نفر از سوی مراکز مشاوره شغلی به اداره راهبری شغلی معرفی شده‌اند و پس از تقسیم شدن در گروه‌های ۱۰ نفره در نهایت ایده‌های آنها بررسی و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

طرح راهبران شغلی با هدف توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت و برای ایجاد زمینه اشتغال آنها اجرا می‌شود و  این طرح برای نخستین بار در سال ۹۷ به صورت آزمایشی  اجرا و در سال ۹۸ در سراسر کشور اجرا شد.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
0
0
انوقت توی استان ............ اگه بخوای یه کاری بکنی از انجمن و نظام و غیر اینقد اذیتت میکنن و سنگ میندازند جلوپات که عطاشوبه لقاش میبخشی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
0
پس همه خبرهای حکیم مهر اینجوری تهیه و تحلیل میشن.بنده خدا خود کارآفرین هم شوکه شده این همه داشته خودش هم خبر نداشته.خدا از فرشته هاش این همه انتظار نداشته که این کارآفرین رو زمین انجام داده.کاش یه قسمت فرشته شناسی تو پایگاه باز کنین.ممنون از محققین مطالبتان.
نظر شما
ادامه