کد خبر: ۶۲۰۵۸
تعداد نظرات: ۳ نظر

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قاینات با اشاره به ورود اولین مرغ های پرورش یافته نژاد آرین به چرخه مصرف از پرورش حدود 75 هزار قطعه مرغ گوشتی نژاد آرین در این شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی قاینات، «دکتر رضا محمودی» اظهار داشت نژاد آرین تنها جوجه گوشتی قابل پرورش در سالن های مرغداری است که کشور بدون هیچگونه وابستگی به واردات رده های بالا دستی نظیر مرغ مادر اجداد و حتی لاین قادر به تولید آن می باشد. همچنین به دلیل وزن گیری مناسب این نژاد در هفته های ابتدای پرورش و پایین بودن وزن نهایی آن باعث بهبود ضریب تبدیل نهاده و خوراک مصرفی به پروتئین می گردد.

وی گفت: در نژاد های سنگین اغلب در انتهای دوره پرورش میزانی از خوراک و نهاده مصرفی تبدیل به چربی شده و در مقیاس کشوری با توجه به مشکلات تامین نهاده های خوراک طیور از خارج کشور بخشی از آن به هدر می رود. از نظر احتیاجات پرورشی، حساسیت به بیماری ها و همچنین مصرف دارو، تفاوت عمده ای میان این نژاد و سایر نژاد های پرورشی وجود ندارد.

محمودی در پایان بیان نمود امید است با افزایش حمایت ها از پرورش این نژاد و اجرای درست مصوبات در ارائه مشوق ها به پرورش دهندگان در آینده شاهد افزایش سهم این نژاد در سفره خانوار های ایرانی باشیم.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Germany
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
1
1
جناب اقای دکتر
سویه آرین در مقایسه با سویه های مدرن تر نمی تواند در یک دوره پرورش مشابه به وزنی که انها می رسند برسد این یعنی سویه های مدرن تر در یک بازه زمانی یکسان سریعتر و با ضریب تبدیل بهتر به وزن هدف برسند. پرورش دهنده می تواند در ۳۵ روزگی ۴۲ روزگی یا ۵۰ روزگی گله راس یا کاب یا.... کشتار کند و طبیعی هست هرچه سن کشتار بالاتر رود نسبت چربی حفره بطنی به گوشت افزایش یابد و ضریب تبدیل نیز بالا رود

اینکه سویه ارین نمی تواند در یک بازه زمانی به وزن های بالا برسد نه مزیت هست و نه ربطی به ضریب تبدیل خوب این سویه دارد
و اینکه سویه های مدرن در یک بازه زمانی نسبت به ارین سنگین تر می شوند نه عیب هست و نه ربطی به ضریب تبدیل بد دارد

شما یا اگاهانه واقعیت را برعکس نشان میدهید و یا نااگاهانه ادعاهای اشتباه بیان می کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
0
0
اگر امکانش هست اطلاعات پرورشی این دوره رو هم شامل سن کشتار وزن ضریب تبدیل درصد تلفات و... رو هم ذکر نمایید .با تشکر
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
0
0
مگر ما در ایران کشتار نیمچه داریم که نژاد را به این شکل اصلاح فرمودین ؟!
نظر شما
ادامه