کد خبر: ۶۲۰۶۰

فیلیپین در حال آماده‌سازی سردخانه برای واکسن کووید-۱۹ است و دولت این کشور به گروه‌های صنعتی که امکان ذخیره‌سازی گوشت و ماهی را دارند، اعلام کرد که برای کمک در نگه داری و توزیع واکسن‌ها آماده باشند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، معاون وزیر بازرگانی فیلیپین در بیانیه‌ای اعلام کرد این کشور جنوب شرقی آسیا قصد دارد ظرفیت زنجیره سردخانه خود را افزایش دهد چرا که انتظار می رود در این کشور تقاضای بیشتری برای خرید واکسن هایی باشد که لازم است در دمای پایین نگه داری شوند.

«آنتونی دیزون» رییس انجمن زنجیره سردخانه های فیلیپین هم گفت: اپراتورهای محلی زنجیره سردخانه های این کشور می توانند به توزیع واکسن های کرونا در سراسر این مجمع الجزایر کمک کنند، چرا که در بیشتر شهرها امکانات ذخیره سازی در دمای پایین وجود دارد.

وی افزود: این گروه منتظر تصمیم نهایی دولت در مورد این است که چه واکسن هایی را خریداری می کند.

واکسیناسیون کرونا در بسیاری از کشورهای جهان آغاز شده است؛ روسیه از روز پنجم دسامبر (۱۵ آذر) واکسیناسیون افراد پرخطر را با واکسن اسپوتنیک آغاز کرده و مجوز این واکسن در بلاروس و آرژانتین نیز تایید شده است.

در حوزه قاره اروپا، انگلیس اولین کشوری بود که واکسیناسیون را با واکسن های فایزر و بایون تک آغاز کرد.

براساس گزارش بخش خدمات سلامت انگلیس، واکسیناسیون از ۸ دسامبر (۱۸ آذر) آغاز شده و تا کنون نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر واکسن دریافت کرده‌اند.

کانادا و آمریکا نیز واکسیناسیون را از ۱۴ دسامبر (۲۴ آذر)، سوئیس در ۲۳ دسامبر (۲۳ آذر)، صربستان ۲۴ دسامبر (۲۴ آذر) آغاز کرده اند.

تاکنون نزدیک به ۲.۸ میلیون نفر در آمریکا اولین دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

در منطقه اتحادیه اروپا نیز آلمان با انجام بیش از ۱۳۰ هزار واکسیناسیون در پنج روز بیشترین آمار تزریق واکسن در این منطقه را دارد.

در منطقه خاورمیانه نیز رژیم صهیونیستی، بحرین، امارات، عربستان، قطر، عمان و کویت واکسیناسیون را با استفاده از واکسن فایزر و بایون تک آغاز کرده اند.

منبع: بلومبرگ

 
نظر شما
ادامه