کد خبر: ۶۲۰۷۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

در دیدار بین مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی و رییس کل دادگستری استان، از ایجاد شعبه ویژه جهت رسیدگی به پرونده های دامپزشکی حمایت شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، در این دیدار که در محل دفتر رییس کل دادگستری استان رخ داد، «غلامعلی صادقی» ضمن بیان اهمیت مسایل بهداشتی دامپزشکی، اظهار کرد: مواردی از قوانین جاری که اظهار می دارید بروز نیستند را به ما منعکس کنید تا ضمن بررسی جوانب حقوقی، اجتماعی و پیشگیری آنها بررسی های لازم را داشته باشیم و سپس در جهت اصلاح این قوانین، اقدام کنیم.

وی گفت: ضابطین دامپزشکی نیاز به حمایت دستگاه قضایی دارند و لازم است تا در این خصوص، موارد را طی مکاتبه ای به ما اعلام کنید تا دوره آموزشی برای افراد مد نظر برگزار شده و پس از هویت دار شدن آنها به لحاظ قضایی، فعالیت خود را انجام دهند.

صادقی یادآور شد: نظارت های شرعی نیز بایستی همواره با اعمال قانون باشد و این مهم، از وظایف مسئولین دفانر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی است لذا لازم است به طور جدی با تخلفات این بخش و افرادی که احکام شرعی را خدشه دار می کنند برخورد کنید؛ ما نیز در این راه، حامی شما هستیم.

رییس کل دادگستری استان اعلام داشت: با توجه به حساسیت و تنوع فعالیت های دامپزشکی، نیاز است تا از شما حمایت های لازم صورت گیرد و لذا دستگاه قضایی استان این حمایت را انجام خواهد داد و معتقدم احکام ما باید در راستای تصدی و تولیت شما بر امور باشد.

مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: قوانین دامپزشکی کشور مصوب سال 1350 هست و لازم است نسبت به بروز شدن این قوانین اقدام لازم صورت پذیرد چراکه در برخی موارد، این قوانین، بازدارندگی لازم را ندارند.

«دکتر جواد اعلمی» افزود: در این مسیر، برخی آیین نامه ها نیز تدوین شده که گاها مشاهده شده با قوانین اصلی در تعارض قرار می گیرند و لذا لزوم بروزرسانی قوانین دامپزشکی بیش از پیش احساس می شود.

وی یادآور شد: متاسفانه، برخی مسایل بهداشتی دامپزشکی و الزامات قانونی آن، در تعارض با منافع برخی افراد قرار می گیرد و چنین مواردی، سبب ایجاد چالش هایی می شود که در اینگونه موارد، بسیار به حمایت های دستگاه قضایی استان نیاز داریم.

اعلمی با اشاره به وجود بیش از 7000 واحد صنفی مرتبط در مشهد گفت: این تعداد واحد صنفی فقط با 12 کارشناس نظارتی شبکه مشهد بازدید می شوند و با توجه به خلاء قانونی که ذکر شد نیاز به حمایت های مجموعه هایی قضایی استان بسیار زیاد است.

مدیر کل دامپزشکی استان افزود: در حوزه دامپزشکی، نیاز به ضابطین قضایی و نیز شعبه ویژه رسیدگی به پرونده های دامپزشکی داریم تا فرایند رسیدگی به چنین مواردی، سریع تر صورت پذیرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی استان نیز در این دیدار افزود: 700 ناظر ذبح شرعی در کشور فعال هستند و از این تعداد 55 ناظر در خراسان رضوی هستند که فعالیت های آنها در جهت حلیت فرآورده های خام دامی نیاز به مساعدت ها و حمایت های قضایی دارد.

«حجت الاسلام محمد حسن شورورزی» گفت: طبق قانون، ناظرین شرعی در حکم ضابطین قضایی هستند و لزوم ساماندهی این تعداد بیش از پیش ضروری است.

وی خواستار آن شد تا دادگستری استان در خصوص فرهنگ سازی غذای حلال، اقدامات حمایتی لازم را مجموعه دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان داشته باشد.

یادآور می شود در این دیدار، معاون توسعه مدیریت و منابع دامپزشکی استان، مسئولین حوزه مدیریت، روابط عمومی، امور شهرستان ها و حراست این اداره کل حضور داشتند.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
1
0
پرونده های دامپزشکان باید در هیات بدوی نظام رسیدگی شوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
0
0
اقای مدیر کل به فکر پرسنلت باش لطفا،و یه بررسی هم انجام بده که ببینی علاوه بر این تعداد کم نیروها،دریافتی اشان حتی نسبت به نیروی انتطامی با توجه به مدرکشون چقدره .میدونم کاری نمیتونید انجام بدید ولی حداقل ،باری رو دوش پرسنل قرار نمیدید(بعد از این قیاس)
نظر شما
ادامه