کد خبر: ۶۲۱۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

فرماندار جوین در دیدار با مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی در مشهد اظهار کرد: علیرغم نقش مهم دامپزشکی در حوزه سلامت، از دید دستگاه های اجرایی مغفول مانده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «حسین جمشیدی» گفت: شهرستان جوین، به لحاظ کشاورزی و دامپروری وضعیت بسیار مطلوبی دارد؛ حدود ۹۰۰۰ راس دام سنگین و ۱۴۷ هزار دام سبک در شهرستان، ۱۶ واحد پرورش طیور گوشتی و ۱ واحد تخمگذار  جایگاه ویژه‌ای برای شهرستان ایجاد کرده اند.

وی یادآور شد: دامپزشکی در شهرستان، تلاش و جدیت عالی دارد و  معتقدم هر چه واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی واگذار شود ما هم استقبال می کنیم.

فرماندار جوین افزود: بایستی به لحاظ نیروی انسانی و تجهیزات و خودرو، شبکه دامپزشکی تقویت شود.

وی گفت: نگرانی خاص از بابت آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان داریم لذا در جلسات شورای اداری شهرستان تاکید زیادی در این خصوص به مدیران داشتم به ویژه اینکه در مسیر پرندگان مهاجر هم هستیم.

 مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: شهرستان جوین دارای ظرفیت ها و استعدادهای بسیار مطلوبی برخوردار است و دامپزشکی نیز آماده است تا در جهت ارتقای این ظرفیت ها و حفظ و حراست از سرمایه دامی منطقه اقدام لازم را انجام دهد.

«دکتر جواد اعلمی» عنوان داشت: اظهار نظر دقیق فرماندار حاکی از اشراف بر فعالیت های دامپزشکی است و آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به عنوان یک تهدید جدی مطرح است و لذا ما با تمام توان تلاش داریم که از ورود بیماری به استان جلوگیری کنیم.

وی یادآور شد: با اطلاع رسانی به موقع و آمادگی شهرستان ها در مختومه کردن کانون ها از موارد مهم در جلوگیری از بیماری است و دراین زمینه، تشکل ها نقش بسیار عالی در این خصوص و کنترل بیماری دارند.

اعلمی تصریح کرد: تشکلها و ذینفعان بایستی در کنار بخش دولتی باشند تا خطرات و ضایعات را به حداقل برسانند.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Hungary
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
0
نیروی انسانی و تجهیزات و خودرو؟ پول چی شد؟ سختی کار و تسری کجا رفت اقا جان؟ این پرسنل رباط نیستن که نون میخوان
نظر شما
ادامه