کد خبر: ۶۲۱۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

کارخانه تولید مکمل‌های معدنی و ویتامینه دام و طیور در اراک از طرح های بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، که به صورت همزمان با افتتاح ۴ طرح بنیاد در کردستان، کرمانشاه، اصفهان روز سه‌شنبه با حضور مهندس فتاح رئیس بنیاد مستضعفان ( به صورت ویدئوکنفرانس) و مدیران و فعالان این حوزه در واحد تولیدی دانه‌چین اراک بهره‌برداری شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی، «دکتر محسن شانقی» در این مراسم با اشاره به شعار سال 99 و افتتاح این کارخانه در راستای جهش تولید گفت: گوشت، شیر، تخم مرغ و به طور کلی فرآورده های خام دامی نقش بسیار مهمی در تغذیه انسان دارند که ضرورت توجه به راهکارهای نوین جهت بهبود کیفیت و کمیت محصولات دامی را ایجاب می کند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی رسیدن به خودکفایی در تولیدات دام و طیور را استفاده از روش های نوین تغذیه ای در پرورش دانست و افزود: مواد معدنی و ویتامین ها بعنوان دو عامل حیاتی مهم در تولید و سلامت انسان و حیوانات است که علاوه بر افزایش بازده تولیدات، در کنترل بیماریها نیز کمک می کند و از طرف دیگر سبب تولید محصولات سالم برای تغذیه انسان می شود.

وی با اشاره به تعداد 8 واحد کارخانه تولید مکمل در سطح استان مرکزی با تولید 40 هزار تن در سال تصریح کرد: مکمل های خوراک دام و طیور ترکیباتی هستند که به منظور رفع کمبودهای غذایی و هضم و جذب بهتر جیره غذایی استفاده می شود که کمبود آن ها باعث بروز بیماری های اختلال رشد و زمینه ساز بروز بیماری های واگیر خطرناک در دام و طیور می گردند.

شانقی نقش مکمل در خوراک دام و طیور در تغذیه دام ها در پرورش های صنعتی و متراکم بسیار حائز اهمیت دانست و ادامه داد: استفاده از افزایش میزان تولید، بالا بردن بهره وری، بهبود ضریب تبدیل غذایی حیوانات و کاهش هزینه های تولید، کنترل بیماری های دامی و در نهایت تولید محصول سالم و مغذی برای انسان را از دیگر نقش های مکمل در خوراک دام است.

مدیرعامل دانه ‌چین اراک در این آئین گفت: کارخانه تولید مکمل‌های معدنی و ویتامینه خوراک دام، طیور و آبزیان با هدف تکمیل چرخه تولیدات این واحد راه‌اندازی شده و گام بلندی در کاهش وابستگی این حوزه به خارج از کشور محسوب می‌شود. 

«مهدی سوادکوهی» ادامه داد: این واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد ریال از سوی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی راه‌اندازی شده و بیش از یکصد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم به دنبال دارد.

وی افزود: ظرفیت سالانه کارخانه تولید مکمل‌های معدنی و ویتامینه دام، طیور و آبزیان دانه‌چین بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ تن است که این میزان تولید حدود هفت درصد نیاز داخل را تامین می‌کند.

 مدیرعامل شرکت دانه ‌چین اراک اظهار داشت: مواد معدنی و ویتامینه در افزایش تولید بهینه دام و طیور نقش اساسی دارد و علاوه بر کاهش ضایعات، ضریب تولید را نیز افزایش می‌دهد.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
0
سلام چرا صدور پروانه شرکتهای پخش در خراسان رضوی با دشواری رو به روست؟؟
نظر شما
ادامه