کد خبر: ۶۲۱۷۶
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«جلال محمودزاده» تصریح می‌کند: در حال حاضر با توجه به تحریم‌ها، اعتبارات سازمان دامپزشکی و کمبود واکسن وارداتی، تامین رایگان واکسن کاهش پیدا کرده است ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: چند روز پیش بود که رئیس سازمان دامپزشکی کشور با «جلال محمودزاده» نایب‌رئیس اول کمیسیون کشاورزی مجلس و نماینده مردم مهاباد و «کمال حسین‌پور» نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی در محل سازمان دامپزشکی کشور دیدار کرد.

نایب‌رئیس اول کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با حکیم مهر به بیان ماحصل این دیدار می‌پردازد و می‌گوید: «در این جلسه برای هر یک از ۳ شهرستان پیرانشهر، سردشت و مهاباد که مجموعا دارای ۳۰۰ هزار رأس دام سبک و بیش از ۲۵ هزار رأس دام سنگین هستند، سهمیه رایگان واکسن تب برفکی دریافت کردیم.»

 «جلال محمودزاده» تصریح می‌کند: «در حال حاضر با توجه به تحریم‌ها، اعتبارات سازمان دامپزشکی و کمبود واکسن وارداتی، تامین رایگان واکسن کاهش پیدا کرده و درصد کمی از دام‌های کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد. مابقی نیاز کشور باید با هزینه‌ دامداران صورت گیرد.»

حکیم مهر:‌ ارزیابی شما از دیدار با رئيس سازمان دامپزشکی کشور چیست؟

یکی از مشکلاتی که در حوزه‌‌های انتخابیه پیرانشهر، سردشت و مهاباد داریم، مرزی بودن این شهرستان‌ها است که این مسئله، این شهرستان‌ها را در معرض بیماری‌های دام به خصوص بیماری تب برفکی قرار می‌دهد؛ تا جایی که معمولا شهرهای مرزی کانون بیماری هستند. از طرفی بخش عمده واکسن تب برفکی وارداتی است و لذا هزینه‌هایی را برای دامداران ایجاد می‌کند. ما در این جلسه برای هر یک از این ۳ شهرستان که مجموعا دارای ۳۰۰ هزار راس دام سبک و بیش از ۲۵ هزار راس دام سنگین هستند، سهمیه رایگان واکسن تب برفکی دریافت کردیم. در واقع رئیس سازمان دامپزشکی کشور دستور دادند که واکسن تب برفکی به شکل رایگان در اختیار دامداران قرار گیرد. در حالی که پیش از این، هر دامدار برای واکسینه کردن هر دام خود، می‌بایست مبلغ ۱۸ هزار تومان پرداخت کند که با دستور ایشان رایگان شد.

خروجی دیگر این جلسه مشترک این بود که سازمان دامپزشکی در حوزه تسهیلات و اختصاص وام‌ برای خرید تجهیزات دامپزشکی مورد نیاز دامداری‌ها، در حد توان خود اقدامات لازم را انجام دهد.

همچنین در رابطه با بیماری آنفلوانزای فوقحاد پرندگان صحبت‌هایی انجام شد و دکتر ماکنعلی دستور دادند که اقدامات ویژه‌ای برای کنترل این بیماری صورت گیرد. کمااینکه این بیماری به صورت موردی در تعدادی از روستاها ظاهر شده که البته به صورت محدود بوده است. رئیس سازمان دامپزشکی کشور دستور دادند کنترل‌های بیشتری صورت گیرد که بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان آذربایجان غربی و شهرستان مهاباد، پیرانشهر و سردشت و... شیوع پیدا نکند. همانطور که می‌دانید اگر بیماری آنفلوانزا در یک کانون شهرستانی ایجاد شود، به سایر مرغداری‌ها منتقل شده و تلفات سنگینی ایجاد می‌کند، بنابراین می‌بایست از طریق راهکارهای اینچنینی، از وقوع آن پیشگیری شود.

حکیم مهر: به اختصاص سهمیه رایگان واکسن تب برفکی به حوزه انتخابیه خود اشاره کردید. آیا این تعداد واکسن برای کل استان کافی است؟

خیر، تنها برای این ۳ شهرستان کافی است. چون تعداد دام این ۳ شهرستان به اندازه واکسن‌های تخصیص یافته است و با این تعداد واکسن، صد در صد دام‌ها واکسینه می‌شوند.

حکیم مهر: پیش از این واکسن تب برفکی در کل کشور به صورت رایگان توزیع می‌شد اما الان به دلیل کمبود اعتبارات سازمان دامپزشکی، این اتفاق رخ نمی‌دهد. با این جلسه، مشکل دامداران در استان شما حل شد اما چطور می‌توان این مشکل را به صورت سراسری و در کل کشور حل کرد؟ 

کارخانه تولید واکسن روناک در شهرستان مهاباد واقع شده و واکسن‌های تولیدی این شرکت کیفیت بالایی حتی بالاتر از مشابه خارجی خود دارند. با توجه به استقرار کارخانه در شهرستان مهاباد و تولید آن برای کل کشور، انتظار می‌رود که این شهرستان نسبت به سایر شهرستان‌ها، برخورداری بیشتری از واکسن داشته باشد.

اختصاص رایگان واکسن تب برفکی به دامداران کل کشور مربوط به زمانی بود که ایران تحریم نبود و واردات واکسن به موقع انجام می‌شد. از طرفی اعتبارات ویژه‌ای در اختیار سازمان دامپزشکی بود و از طریق آن معمولا حداقل ۹۰ درصد ‌دام‌های کشور به صورت رایگان واکسینه می‌شدند، اما در حال حاضر با توجه به تحریم‌ها، اعتبارات سازمان دامپزشکی و کمبود واکسن وارداتی، تامین رایگان واکسن کاهش پیدا کرده و درصد کمی از دام‌های کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد. مابقی نیاز کشور باید با هزینه‌ دامداران صورت گیرد.

حکیم مهر: آیا خارج از چارچوب برنامه‌های استانی و در قالب کمیسیون کشاورزی هم جلسات مشترکی با سازمان دامپزشکی برگزار می‌کنید؟

بله. مسئولین سازمان دامپزشکی در سال جاری پیگیری‌های زیادی انجام دادند و کمیسیون کشاورزی نیز پیشنهاداتی را برای تامین اعتبارات واکسیناسیون به کمیسیون تلفیق داد. چون از نظر کمیسیون، اصل واکسینه کردن دام و طیور ضروری‌تر از درمان است. ما در کمیسیون کشاورزی جلساتی داشتیم و این طرح را به کمیسیون تلفیق ابلاغ کردیم تا این کمیسیون روی آن کار کند و ان‌شاءالله اعتبارات بخش دامپزشکی را افزایش دهیم.

حکیم مهر: به‌عنوان حرف آخر...

از زحمات پایگاه خبری حکیم مهر تشکر می‌کنم.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
مسول فنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
1
باسلام دوستان گرامی لطف فرمایین تعین تکلیف ۲۵۹۹ نفر مسول فنی بهداشتی فروشگاهی را که صرفا بایک ماده سال ۱۳۵۰ دارند ۸۰۰ تومان حقوق میگیرند را مشخص و لایحه قانونی مجلس برای آنان مشخص شود
کیوان نوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
7
به نظرم چنین حرکتی اصلاً صورت خوشی ندارد.

اینکه چندتا نماینده به سازمان مراجعه کنند و برای حوزه انتخابیه خود واکسن رایگان دریافت کنند؛ از فردا به رویه غلطی تبدیل خواهد شد و سایر نمایندگان هم در صف مراجعه برای دریافت واکسن قرار خواهند گرفت و سازمان دامپزشکی را از رسالت حرفه ای خود منحرف خواهند ساخت.
در بحث برخورد با بیماریهایی با واگیری بالا مثل تب برفکی نیازمند یک استراتژی قوی کشوری برای کنترل و پیشگیری هستیم طوری که به تصمیمات سلیقه ای چند نفر نماینده مجلس وابسته نباشد.

از لحاظ علمی؛ توجیهی ندارد که به فرض مثال دامهای مهاباد واکسینه شوند آنوقت دامهای میاندوآب بعنوان شهرستان هم مرز آن واکسینه نشوند.
در چنین شرایطی ویروس در میاندوآب دچار بازآرایی ژنتیکی خواهد شد و توسط یک سویه یا تیپ جدید دوباره هم میاندوآب و هم مهاباد را درگیر خواهد کرد که در نهایت واکسیناسیون مهاباد با شکست مواجه شده و بلااثر خواهد بود.

براساس همان مبحث ALL IN _ ALL OUT (همه خروج - همه ورود) در زمینه پرورش طیور؛ در بحث واکسیناسیون دامی هم می بایست یا کل جمعیت دامی کشور طی یک طرح همزمان واکسینه شوند یا واکسیناسیون بصورت پراکنده انجام نشود. در اینصورت اتلاف نیرو، وقت و هزینه نیز نخواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
با سلام خدمت جناب نوری
بعید می دانم رئیس سازمان دامپزشکی هرگز چنین قولی داده باشن . اما اگر بر اساس محرومیت نواحی محروم و استانهای محروم کمکی هم به اقشار آسیب پذیر بشود راهی دوری نمی رود شاید به جرائت بتوان گفت یکی از فلسفه های انقلاب هم همین بود.
از شما برادر گرامی هم که معمولا دستی بر آتش دارید و قلم دارید خواهش میکنیم اگر مرحمی بر زخم نیستید زحمت نماینده برای درد دل کردن را هم مخصوصا برای این گوشه محروم وطن نکوهش نکنید . علی یارت
کیوان نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
ضمن عرض ادب و تشکر بابت انتقاد شما از بنده؛ لازم می‌دانم یادآوری کنم که اینجانب مخالف رسیدگی و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر نیستم. بالعکس بنده کاملاً موافق کمک و حمایت حداکثری از مردم نواحی محروم کشور هستم.
اما اینجا موضوع کاملاً علمی‌ست و با آن می‌بایست علمی و منطقی برخورد کرد.
در ادامه نظر فوق‌الذکر بنده باید گفت ویروس‌های خطرناکی مثل تب‌برفکی، آنفلوآنزا محروم و مرفه یا ثروتمند و فقیر نمی‌شناسد و اگر دچار اپیدمی شوند همانند یک طوفان کل کشور را در برمیگیرند. بنابراین جهت کنترل و پیشگیری چنین بیماری‌هایی می‌بایست ملی برخورد کرد نه براساس سطح رفاه و قومی و منطقه‌ای...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
3
......................... معمولا رییس سازمان ها میرن پیش نمایندگان محترم در خصوص مشکلات سازمان و پرسنل از اونها کمک میخوان و معمولا هم مساعدت میگیرن .حالا دو تا نماینده مجلس فقط و فقط برای شهرستان خودشون واکسن رایگان از سازمان میگیرن .واقعا تعجب داره .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
1
لطفا از رییس محترم سازمان و معاون ساعی توسعه مدیریت و منابع پیگیری فرمائید
اعتباری که به موجب قانون از سال ۹۵ باید از محل عوارض تولید نوشابه های گازدار به سازمان دامپزشکی کشور و وزارت بهداشت اختصاص می یافت. اختصاص یافته یانه؟
حکیم مهر محترم لطفا یک مصاحبه اختصاصی و انعکاس گزارش عملکرد سازمان دامپزشکی کشور در خصوص این قانون انجام فرمائید.
حقوق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
4
اعتبار اعتبار اعتبار عهههه
حقوق کارمنداتونو سرو سامان بدید ابروریزیه
حقوق کاردان وزارت بهداشت دوبرابر دکترای دامپزشک کارمنده
بخدا حقوقم با دکترا برابره خدمه بیمارستانه بس کنید
ب حقوقا و پرسنل برسید ن واکسن ......
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
ای ،رحمت برشما .
تب بی پولی
|
Germany
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
1
2
کارکنان دامپزشکی تب بی پولی, زندگیشووونو ولوووو کرده
شما هنوز هستید دنبال تب برفکی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

کارکنان دامپزشکی الان کمترین حقوق رو در بین تمام ادارات دارند .



حق محرومیت از مطبم تو‌طاقچه س ،............... تب برفکی رو ولش کنین درد حیوانات رو ولش کنین درد کارکنانتون رو رفع کنین
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
0
0
اگه دلتون میخاد یه کمی به فکر ....... و حقوقهای کارمنداش باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
0
0
خیر ببینی دکتر دستور عزیز اگه نبودی نمی دونیم وضعیت ما بدون همین تسری نصفه و نیمه چی میشد
دکتر همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
0
1
آقای ریس سازمان ما با این حقوق های کم شرمنده خانواده هامون هستیم برای یکبار هم که شده با کمک نماینده های محترم یک کار ملموس وعملی برای افزایش حقوق ها انجام دهید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
0
1
لطفا پیگیر آیتم حق بهداشتی در حکم حقوقی کارمندان دامپزشکی باشید با امتیاز ۴۰۰۰ تا گوشه ای از زحمات کارمندان دامپزشکی جبران بشه. کارمندانی که هر لحظه در معرض بیماریها و آلودگیها هستند چه کارمندان فنی و چه کارمندان اداری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
0
0
پس این ملاقاتها واسه گرفتن واکسن رایگان واسه سه شهر بود

و ....
نظر شما
ادامه