کد خبر: ۶۲۱۸۵
تعداد نظرات: ۵ نظر

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از شناسایی ۱۸ کانون بیماری آنلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان خبر داد و گفت: تاکنون ۸۵۸ هزار انواع پرنده، مرغ مادر، مرغ گوشتی، مرغ تخمگذار و بوقلمون معدوم شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، چند وقتی است شاهد ابتلای آنفلوآنرای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی هستیم، اگرچه در همان روزهای ابتدایی شیوع آمار تلفات مرغ‌ها زیاد بود، اما با ورود سریع دامپزشکی استان تا حدودی جلوی انتشار گسترده این ویروس گرفته شد.

با گذشت چند هفته از روند مشاهده آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان اما باز هم نمونه‌های مختلفی در برخی واحدها دیده می‌شود که بر تعداد کانون‌ها افزوده است و البته کار واکسیناسیون در بیشتر واحدها انجام شده و در برخی در حال انجام است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار در بیرجند با اشاره به اقدامات انجام شده برای مبارزه با این ویروس اظهارداشت: در حال حاضر 18 کانون بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی شناسایی شده که این تعداد  تنها در دو شهرستان بیرجند و خوسف است.

وی با بیان اینکه تاکنون 858 هزار انواع پرنده، مرغ گوشتی، مرغ تخمگذار، مرغ مادر و بوقلمون معدوم شدند گفت: از 18 کانون شناسایی شده 15 واحد صنعتی هستند.

«دکتر محمد اصغرزاده» با بیان اینکه تاکنون روزانه بالغ بر 63 تن تخم مرغ در استان تولید داشتیم عنوان کرد: با وجودی که در عرضه تخم‌مرغ صادرات داریم اما برخی برندها مانند تلاونگ و دو برند دیگر از استان‌های دیگر در قالب بسته بندی وارد می‌شود.

وی افزود: از هنگام بروز آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مردم بارها اظهار نگرانی کردند اما اعلام می‌کنیم جای نگرانی وجود ندارد، مرغ و تخم مرغ‌های مصرفی در بازار بهداشتی و قابل استفاده هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز در گفتگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به دغده‌های مردم مبنی برکمبود تخم‌مرغ گفت: براساس دستورالعمل تنظیم بازار نهاده کافی برای مرغ‌های گوشتی و تخمگذار واحدهای مرغداری استان تامین شده و تخم مرغ‌های مورد نیاز با مدیریت و نظارت جهاد کشاورزی به مراکز عمده فروشی تحویل داده می‌شود.

«غلامرضا قوسی» افزود: در حال حاضر تخم‌مرغ مورد نیاز برای عرضه به مراکز عمده با هماهنگی و نظارت انجام شده و کمبود و بحران تخم مرغ در استان نداریم.

وی بیان کرد: در حال حاضر تولید روزانه تخم مرغ در استان 40 تن است که مصرف روزانه تخم مرغ در استان 20 تن است و نیاز مردم را تامین می‌کند و جای نگرانی نیست.

 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
1
3
خدارو شکر که حداقل اعلام میکنید واقعا، اما کاش زودتر جلوی واحدای کله گنده وای میستادید تا اینقدر بیماری منتشر نشه.الان کل این زنجیره خوابیده شد فقط بخاطر حرص وطمع واحد۳۳۰هراری!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
1
1
هنوز هم جا داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
0
2
ان شا االه ماده ی ۱۹ به طور کامل اجرا بشه تا
اطلاع ارسانی در اسرع وقت و به درستی شکل پذیرد
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
0
2
واقعا با پنهان کاری یک فارم مرغداری، صنعت مرغداری خراسان جنوبی از هم پاشید...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
0
0
وارد میشه منتهی به چه قیمتی . هر کیلو ۳۵ هزار تومان . کی میتونه بخره .
نظر شما
ادامه