کد خبر: ۶۲۲۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: اعضای انجمن صنفی درمانگاه های دامپزشکی استان خراسان رضوی با مدیر کل دامپزشکی استان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، دراین دیدار، مدیر کل دامپزشکی استان اعلام داشت: بخش خصوصی جایگاه مهمی در حوزه دامپزشکی دارد که می تواند کمک بزرگی به بخش دولتی کند.

«دکتر جواد اعلمی» افزود: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی این تجربه را داشت که اطلاع رسانی به موقع در کنترل بیماری چقدر می تواند مهم باشد.

وی یادآور شد: اگر ارتباط مناسبی بین تولید کنندگان و دامپزشکی برقرار شود و این رابطه به واسطه مسئولین فنی بهداشتی باشد، بسیار می تواند کارساز بوده و در کاهش مخاطرات، اثربخش باشد.

اعلمی عنوان داشت: در بحث برخورد با درمانگران غیرمجاز ما پیگیر هستیم و شما هم در صورت مشاهده چنین مواردی، سریعا به ستاد اداره کل اطلاع رسانی کنید تا برخورد لازم از طریق دستگاه قضایی صورت پذیرد.

در این جلسه رییس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی استان خراسان رضوی هم اعلام داشت: در مجموع مراکز درمانی، خراسان رضوی رتبه سوم را در کشور داراست البته در زمینه مراکز مایه کوبی، رتبه اول را دارا هستیم.

«دکتر محمد رضا بهروزیان شریف» گفت: حدود ۲ سال است که جلسات ماده دو با حضور نمایندگان انجمن صنفی در نظام دامپزشکی برگزار می شود و همواره در بازنویسی و تدوین دستورالعمل ها از نظرات انجمن ها استفاده کرده ایم.

وی عنوان داشت در استان، ۲۵۷ مرکز درمانی شامل ۷۱ درمانگاه عمومی، ۵۸ درمانگاه اختصاصی و ۹ بیمارستان و ۱۲۰ مرکز مایه کوبی وجود دارد.

رییس انجمن صنفی کلینیک ها و درمانگاههای دامپزشکی هم در این دیدار اظهار کرد: از جمله اقدامات انجمن، طی ماه های اخیر، ساماندهی قراردادهای مسئولین بهداشتی در شهرستان های نیشابور، بینالود و فریمان که این روند در صورت همکاری رؤسای شهرستان ها به سایر شهرستان ها تسری خواهد یافت.

«دکتر محمد طیبی» افزود: خواهشمندیم واگذاری وظایف به تشکل ها و انجمن ها با قدرت بیشتری پیگیری شود.

وی یادآور شد: تعداد اعضای انجمن ۱۷۰ نفر از کلینسین های استان هستند و همکاری موثر بین نظام و اداره کل، همواره باعث پیشرفت ما در انجمن بوده است.

وی در پایان عنوان داشت: لازم است داروخانه های دامپزشکی بر اساس داروی تجویز شده، نسخه پیچی کنند و در این زمینه، بخش دولتی نظارت لازم را داشته باشد.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
sooshiant
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
0
0
فرقی بین پزشکی و دامپزشکی نیست..بهتر است بگوییم....صنعت در درمان...نه درمان!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
0
0
......... دکتر اعلمی .......... ان شا الله موفق باشه
نظر شما
ادامه