کد خبر: ۶۲۲۲۱

فرماندار کرمانشاه از شورای شهر خواست به موضوع کشتار غیرمجاز و فروش دام زنده در سطح شهر ورود کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «فضل الله رنجبر» روز چهارشنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی در فرمانداری کرمانشاه بیان داشت: طبق قانون شورای شهر باید به موضوع مشاغلی که سلامت مردم را به خطر می اندازد را در جلساتش مطرح و از طریق شهرداری پیگیری کند.

وی افزود: چند نقطه در کرمانشاه از جمله انتهای دولت آباد، شهرک اسلامی و ده مجنون به محلی برای فروش دام زنده تبدیل شده و این موضوع برای کلانشهر کرمانشاه معنی ندارد.

رنجبر خواستار ورود دادستان برای پلمب دایمی (جوشکاری) اماکن فروش دام زنده شد.

وی همچنین از کشتار غیرمجاز دام در سطح شهر انتقاد کرد و گفت: جزیره ای عمل کردن دستگاه های مربوطه باعث افزایش کشتار غیرمجاز دام در سطح شهر شده است.

او از کوتاهی برخی دستگاه ها در برخورد قاطع با موضوع گلایه مند بود و بیان داشت: لازم است برای برخورد با این پدیده  اجراییات شهرداری، دامپزشکی، مرکز بهداشت، نیروی انتظامی ، بازرسی اصناف و صنعت و معدن و نیز محیط زیست پای کار بیایند.

رنجبر خواستار مطرح شدن موضوع کشتار غیرمجاز در جلسه شورای تامین برای لازم الاجرا شدن مصوبات شد.

در این جلسه مدیران کشتارگاه های بیستون و کنگاور نیز از کشتار دام در کشتارگاه های غیررسمی و نیز انتقال دام های شرق استان به سایر کشتارگاه ها گلایه مند بودند.

اختلاف قیمت گوشت در کشتارگاه ها و قصابی ها و نیز درخواست مجوز بسته بندی و عرضه مستقیم گوشت در کشتارگاه ها برای کاهش قیمت گوشت دیگر موضوعاتی بود که به آنها اشاره شد.

زنده فروشی و کشتار غیرمجاز مرغ دیگر محور این جلسه بود که توسط نمایندگان اتحادیه مرغداران استان مطرح شد، از جمله اینکه هم اکنون فقط ۴۰ درصد مرغ تولیدی مرغداری ها وارد کشتارگاه ها می شود.

فرماندار کرمانشاه نیز خواستار تعیین تکلیف اتحادیه مرغداران برای مشخص کردن نمایندگان رسمی این صنف و تهیه طرح ساماندهی مرغ زنده شد.

استان کرمانشاه از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان پاک شده است

در این جلسه معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان هم با اشاره به مشاهده موردی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سرپل ذهاب گفت: بلافاصله ۱۱۰ مرغ بومی معدوم شده و هم اکنون تمام استان در این زمینه پاک است.

«دکتر شاهرخ ویسی» با اشاره به مشاهده آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در چند استان کشور گفت: هم اکنون تمام سدها، تالاب ها و رودخانه های استان رصد می شود و تمام مرغداری های ما نیز پاک هستند.

 

نظر شما
ادامه