کد خبر: ۶۲۲۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

حکیم مهر: مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از نتایج دریافت شده از سوی تیم کارشناسان حقیقتیاب و دامپزشکی استان در خصوص اتلاف یک قلاده پلنگ در ارتفاعات دردوی خواف خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، «تورج همتی» ادامه داد: در پی اطلاع رسانی یکی از اهالی روستای دردوی مبنی بر مشاهده لاشه یک قلاده پلنگ در ارتفاعات روستای دردوی که مورد هجوم و حمله چندین قلاده سگ گله قرار گرفته بود محیط بان شهرستان سریعاً به محل عزیمت و با توجه به اهمیت موضوع، تحقیقات و بررسی میدانی برای تشخیص علت اصلی اتلاف آغاز شد.

وی افزود: در بررسی مقدماتی و شنیده های محلی، شواهد گواه از حمله پلنگ به گله گوسفندان و سپس هجوم سگ های گله و درگیری با ماده پلنگ می داد ولی برای اطمینان بیشتر از علت حادثه، روز گذشته تیم حقیقتیاب با حضور کارشناس نظارت بر امور حیات وحش استان برای بررسی و تشخیص دقیق علت اتلاف به خواف اعزام شدند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه لاشه پلنگ به مشهد و اداره کل دامپزشکی استان انتقال یافته است، گفت: گزارش دامپزشکی استان و کمیته حقیقت یاب نیز نظر دامپزشک‌ معتمد اولیه را تایید کرده است.

وی افزود: بر اساس این گزارش، در کالبد گشایی، آثار کوفتگی و خون مردگی در کشاله ران، گردن و پهلوها به وضوح مشهود بوده و در ناحیه حنجره نیز پارگی خاصی مشاهده شده است.

همتی ادامه داد: در لاشه پلنگ هیچگونه علائمی از پارگی پوست یا بیماری و خونریزی از منافذ بدن مشاهده نشد که این موضوع به طور یقین خفگی ناشی از درگیری با سگهای گله و گاز گرفتگی در ناحیه گلو را به عنوان علت اتلاف تایید می‌کند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: آزمایشات تکمیلی نیز به منظور بررسی ابتلای احتمالی این گونه به بیماری هاری و نیز سم شناسی از محتویات داخلی و رادیوگرافی از ناحیه سر و فک حیوان نیز انجام شده است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
0
0
نامی از دکتر منصوری برده نشده
نظر شما
ادامه