کد خبر: ۶۲۲۲۷
 

شهردار چالوس گفت: شهرداری چالوس در راستای ساماندهی و جمع آوری سگ‌های بی خانمان و بلاصاحب اقدامات لازم را انجام داده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایمنا، «جعفر ردایی» اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت کشور برای نحوه ساماندهی سگ‌های بلاصاحب اقدامات خوبی به منظور کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر چالوس انجام شده است.

وی تصریح کرد: به‌همین منظور با بررسی چالش‌ها و راهکارهای موجود در حوزه ساماندهی سگ‌های بلاصاحب جلسات متعددی با کارشناسان و متخصصان در این زمینه صورت گرفته است.

شهردار چالوس خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های مجموعه مدیریت شهری چالوس، ساماندهی سگ‌های بلاصاحب بود که ساخت محلی مناسب برای نگهداری این حیوانات در سکوی موقت زباله به مساحت حدود ۶۰۰ متر مربع به عنوان پناهگاه نگهداری و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: به منظور عقیم سازی این حیوانات اتاقک دامپزشکی و اتاقک عمل جهت نگهداری پس از عقیم سازی و در دوران نقاهت و همچنین اتاقکی جهت پخت غذا آماده شده است.

ردایی خاطرنشان کرد: با عقد قرارداد با دامپزشکان شهرستان حدوداً ۳۰ مورد عقیم سازی و نشانه‌گذاری انجام شد و در حدود ۲۰ قلاده از سگ‌های عقیم شده پس از اخذ تعهد به متقاضیان نگهداری این سگ‌ها، تحویل شده است.

ردایی افزود: شهروندان در صورت مشاهده تردد سگ‌های ولگرد در محیط‌های شهری این موضوع را به آدرس موردنظر به سامانه ۱۳۷ یا شماره تماس ۰۱۱۵۲۲۴۴۳۶۰ یا به شماره واتساپ ۰۹۰۲۱۸۶۸۴۸۸ اطلاع دهند.
 
نظر شما
ادامه