کد خبر: ۶۲۲۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان ساوه از کشف مقادیر قابل توجهی گوشت فاسد مرغ و قرمز در یخچال‌های مخفی یک فروشگاه زنجیره‌ای در این شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر داوود سرمدی» با تاکید بر برخورد قاطع بازرسان شبکه دامپزشکی با یخچال‌های مخفی در انبار فروشگاه های زنجیره‌ای اظهار کرد: در بازرسی بعمل آمده از سوی کارشناسان بهداشتی این شبکه مقادیر زیادی بسته‌های گوشت مرغ و قرمز تاریخ گذشته از یخچال مخفی در انبار فروشگاه زنجیره‌ای کشف شد و در راستای تامین سلامت غذایی شهروندان ساوجی قبل از ورود به چرخه مصرف پس از چند مرحله نمونه‌برداری و آزمایشات دقیق میکروبی و تشخیص بار میکروبی غیراستاندارد معدوم شد.

وی ادامه داد: پس از معدوم سازی این مواد غذایی فاسد، علاوه بر جمع آوری و تشکیل پرونده قضایی برای این فروشگاه، متخلفین به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی ساوه با تاکید برخورد قاطع بازرسان شبکه دامپزشکی با یخچال‌های مخفی در انبار فروشگاهای زنجیره‌ای، تصریح کرد: با هر رفتاری که سلامت مردم را نشانه بگیرد و برای کسب سود بیشتر توسط سودجویان، سلامت مردم را به خطر بیندازد به طور جدی برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: برخی فروشگاه ها اقدام به جاسازی یخچال فریزرهایی در انبارهای خود کرده و با کارتن و برخی اقلام آنها را استتار کرده اند تا از دید بازرسان دامپزشکی مخفی بماند و در عین حال مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته را در این یخچال ها قرار داده اند تا در فرصتی مناسب نسبت به مرجوع کردن این اقلام مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته اقدام کنند.

سرمدی بیان کرد: طبق قوانین سازمان دامپزشکی ذخیره سازی گوشت قرمز و گوشت مرغ تاریخ مصرف گذشته ممنوع بوده و به هیچ وجه حق مرجوع کردن آن را ندارند که متاسفانه برخی فروشگاه های زنجیره ای با وجود پیگرد قانونی و جریمه کردن تخلف صورت گرفته، همچنان به انجام این کار غیرقانونی اهتمام دارند.

وی اظهار کرد: کارشناسان این شبکه روزانه در حال رصد تخلفات صورت گرفته احتمالی در خصوص سلامت مردم و تامین مواد غذایی هستند و مردم می‌توانند از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ شکایات و گزارشات خود را با ما در میان بگذارند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مسول فنی بهداشتی دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
0
0
باسلا چرا برخی فروشگاه ها از به کار گیری مسول فنی سرباز میزنند؟ وچرا فروشگاه هایی که مسول فنی دارند حقوق بسیار کم میدهند؟ پاسخ قانون این کار مال ۱۳۵۰ میباشد وهنوز بلا تکلیف است
نظر شما
ادامه