کد خبر: ۶۲۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور از رشد 30 درصدی واکسیناسیون دامی در سه ماهه اول سالجاری نسبت به مدت مشابه در سال 1389 در این شهرستان خبر داد.

دکتر محمود جوادی‎نژاد گفت : در سال 1390 توسعه مبارزه با بیماریهای دامی در شهرستان نیشابور با جدیت در سطح دامداریهای سنتی,صنعتی وعشایری انجام می‎گیرد.
وی که بمناسبت گرامیداشت 11-16 تیر (هفته اطلاع رسانی بیماریهای قابل انتقال بین انسان وحیوان) سخن می گفت با اشاره به نقش بسیار حساس وانکار ناپذیر دامپزشکی در حفظ وحراست از ذخایر دامی از واکسیناسیون 100در صدی دامهای حساس این شهرستان بر علیه بیماریهای شاربن,ابله ,تب برفکی ,بروسلوز ودیگر بیماریها ی دامی در چارچوب جدول زمان بندی تعیین بعنوان راهکار اصلی در جلوگیری از بروز این بیماریها یاد کرد.
رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور همچنین گفت : در 3 ماهه اول سالجاری بیش از یک میلیون وهشتصد هزار قطعه طیور صنعتی ,بومی,شتر مرغ وبوقلمون در نیشابور پرورش یافته که با بیش از سیزده میلیون دز انواع واکسنهای طیور این طیور بر علیه بیماریهای رایج در سطح کشور ایمن گردیده اند.
دکتر جوادی‎نژاد وضعیت بیماری تب برفکی در نیشابور را هم مناسب توصیف کرد وگفت : از 28خردادماه سالجاری مرحله جدید واکسیناسیون جمعیت دام سنگین شهرستان بر علیه این بیماری شروع شده و با جدیت کامل تا واکسیناسیون 100درصدی گاو وگوساله‏های شهرستان ادامه خواهد یافت.

 


 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مزدا
|
-
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
0
0
احسنت و افرین بر شما که اینهمه در بخش دولتی راندمان کار را بالا برده اید.می شود اری ...
نظر شما
ادامه