کد خبر: ۶۲۴۳۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

مدیر کل دامپزشکی استان یزد از راه اندازی سامانه نظارت آنلاین بر فراورده‌های خام دامی در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر علی فاتحی نیا» مدیر کل دامپزشکی استان یزد گفت: سامانه نظارت آنلاین بر فراورده‌های خام دامی در دهه فجر راه اندازی می‌شود که دستاوردی مهم برای مجموعه دامپزشکی استان است.

او افزود: این دستاورد منحصرا برای استان یزد اتفاق می‌افتد و یزد دومین استان مجهز به این سامانه در کشور خواهد بود.

فاتحی نیا تصریح کرد: کلیه واحد‌های مربوط در این سامانه ثبت و رصد خواهند شد که تا به حال هزار و ۲۰۰ واحد ثبت شده و پیش بینی ما ثبت بیش از سه هزار واحد در این سامانه است.

این مسئول اظهار داشت: این سامانه به ما این امکان را می‌دهد که در لحظه بتوان مانیتورینگ این واحد‌ها را داشته باشیم و در نهایت به رسالت اصلی سازمان و در راه رفاه حال شهروندان قدم موثری برداریم.

فاتحی نیا تصریح کرد: مجموعه دامپزشکی استان در کنار دغدغه‌های موجود، پتانسیل‌های شاخص در مواردی از قبیل تولید شیر، تخم مرغ و گوشت مرغ که مازاد بر نیاز استان است؛ دارد.

او ادامه داد: در حال حاضر در مجموعه کشتارگاه‌های استان، خط منحصر به فرد کشتار بوقلمون و کشتار بلدرچین در واحد‌های مستقل و وابسته وجود دارد که پتانسیل صادرات گوشت بلدرچین با برند حلال و کد IR را مهیا نموده و این امر استان یزد را متمایز کرده است.

علی فاتحی نیا، مدیر کل دامپزشکی استان یزد گفت: حضور ۴۵ نفر نیروی ناظر بهداشتی و شرعی در کشتارگاه‌های دام و طیور استان و رصد میدانی حلیت و سلامت فراورده‌های استحصالی از کشتارگاه‌ها، زمینه دسترسی مردم به محصولات بهداشتی و حلال را فراهم کرده است.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Y
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
1
1
درود بر شما، اقدام شاخصی هست به امید روزی که کل استانها از این طرح بهره مند بشن.
اولین استان هم "همدان" بود که این سامانه رو طراحی و راه اندازی کرد که انصافا جای قدرداني داره.

سربازان و بی پولان گمنام...
،
به امید روزی که مورد توجه سران مجلس و دولت قراربگیرید. واقعآ سزاوار نیست با این حقوق اندک بزرگترین گامها رو برای سلامت، اقتصاد، اشتغال‌ مردم برمیدارین.
التماس تفکر مسئولین کشوری
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
1
3
واقعا باید به این سیستم تبریک گفت،لابد کارهای دیگه رو تموم کردند ورسیدند به مانیتورینگ فرآورده های خام دامی.زیرساختها رورها کردند وبه حاشیه ها چسبیدند.کنترل وپیشگیری بروسلوز،آبله،تب برفکی،pprو....روبه کجارسانیده اید ای بزرگان که حالا دم ازمانیتورینگ فرآورده های خام میزنید.
نظر شما
ادامه