کد خبر: ۶۲۴۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر سیدبهمن نقیبی» افزود: مراحل آزمایش با حساسیت و دقت کامل در حال انجام بوده و به محض تشخیص در این زمینه اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد ...

حکیم مهر: معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: باتوجه به انجام آزمایش‌ها و نمونه‌برداری‌های انجام شده دلیل تلفات پرندگان می‌توان با اطمینان اعلام کنیم که بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و یا نیوکاسل نبوده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، آغاز فصل سرما در استان مازندران با دردسرها و نگرانی‌هایی برای مهمانان تالاب‌های مازندران همراه است که آذر ماه امسال زنگ خطر بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در مازندران به صدا درآمد.

با گذشت یک‌ماه درحالی‌که مازندران عاری از ویروس اعلام شد اما باتوجه به تشدید پایش‌ها باتوجه به ادامه فصل سرما مشاهده لاشه‌های پرندگان نگرانی‌ها را بیشتر کرد.

عملیات پایش و جمع‌آوری لاشه پرندگان مهاجر آبزی توسط محیط‌بانان یگان حفاظت محیط زیست شهرستان‌های گلوگاه و بهشهر تا روز گذشته انجام شد به‌طوری‌که ۷۵ قطعه پرنده مهاجر آبزی از گونه‌های چنگر معمولی و فلامینگو تلف و از سطح خلیج جمع‌آوری شدند که با احتساب تلفات سه روز گذشته، مجموع تلفات پرندگان مهاجر جمع آوری شده، به عدد ۱۱۷ لاشه رسیده است.

«دکتر سیدبهمن نقیبی» معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در ارتباط با علت دقیق تلفات پرندگان مهاجر در تالاب میانکاله و خلیج گرگان، اظهار کرد: باتوجه به انجام آزمایش‌ها و نمونه‌برداری‌های انجام شده، دلیل تلفات پرندگان می‌توان با اطمینان اعلام کنیم که بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و یا نیوکاسل نبوده است.

وی با اشاره به بحث بوتولیسم و تلفات سال گذشته پرندگان در استان مازندران، تصریح کرد: با توجه به این موضوع بررسی‌ها کماکان ادامه دارد که مراحل آزمایش با حساسیت و دقت کامل در حال انجام بوده و به محض تشخیص در این زمینه اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد.
 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
تخصص
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
0
0
ان شاء الله که حرفتان صحیح باشد و دلیل مرگ و میر آنفولانزا و نیوکاسل نیست، و بوتولیسم است... به این نکته فکر کردین که کنترل بوتولیسم ممکنه خیلی راحتر از نیوکاسل و آنفولانزا باشه؟؟؟

خدا رو شکر که بعد از دوسال علت مشخص شد، حالا با تخصص فکری کنید.
نظر شما
ادامه