کد خبر: ۶۲۴۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: از ابتدای دوره شیوع بیماری آنفلوانزای فوقحاد پرندگان تاکنون تعداد معدومسازی طیور به یک میلیون و ۱۸۰ هزار قطعه رسیده است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر سید بهمن نقیبی» درباره آخرین وضعیت شیوع آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان اظهار کرد: بنابر آخرین آمار از ۲۸ آبان تاکنون، ۳۸ کانون در ۹ استان کشور همچون خوزستان، البرز، مرکزی، مازندران، کرمانشاه، خراسان جنوبی، تهران، اردبیل و آذربایجان غربی گرفتار آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان گرفتار شدند.

وی افزود: از ابتدای دوره بیماری ۹ استان درگیر آنفلوانزا شدند که ۴ استان به دلیل آنکه بیش از ۲۱ روز از آخرین کانون می‌گذرد، پاک شدند و هم اکنون در شرایط عادی قرار دارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه واحد‌های صنعتی تنها در خراسان جنوبی درگیر بیماری هستند، گفت: در ۸ استان دیگر موردی در فارم‌های صنعتی نداشتیم.

نقیبی با بیان اینکه واحد طیور صنعتی تنها در خراسان‌جنوبی گرفتار بیماری شد، گفت: مابقی استان‌ها در حیات وحش و طیور بومی موارد ابتلا بیماری آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان داشتیم.

به گفته این مقام مسئول، از ابتدای دوره بیماری تاکنون یک میلیون و ۱۸۰ هزار قطعه طیور معدوم‌سازی شدند.

نقیبی با بیان اینکه اخیرا گزارشی در خراسان جنوبی نداشتیم، گفت: در حال حاضر وصعیت خراسان جنوبی برخلاف گذشته که واحد‌ها پشت سرهم درگیر بودند، در شرایط فعلی وضعیت آرام و خوب است که امیدواریم به سمت و سویی رویم که موارد جدیدی از بیماری نداشته باشیم.

وی افزود: طی یک تا ۲ ماه اخیر، بیماری آغاز شده و تقریبا تمامی کشور‌های اروپایی، شرق آسیا و کشور‌های همسایه ما درگیر این بیماری شدند که در سایه شیوع این بیماری آسیب جدی به صنعت طیور وارد شده است.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی در پایان با بیان اینکه مدیران واحد‌های صنعتی از پنهان‌کاری اجتناب کنند، تصریح کرد: در واحد‌های صنعتی، مدیران واحد‌ها و مسئولان فنی بهداشتی افت مصرف دان، آب یا تولید و یا تلفات غیرعادی را در اسرع وقت به دامپزشکی اطلاع‌رسانی کنند و از پنهان‌کاری بپرهیزند چرا که سیر بیماری به گونه‌ای است که امکان پنهان‌کاری برای مدت طولانی وجود ندارد .

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
France
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
0
0
گوشتی ها هنوز درگیری ادامه داره انفولانزا مثبت میشه اما تحت عنوان نیوکاسل سریع معدوم میکنند که آمار بالا نره
نظر شما
ادامه