کد خبر: ۶۲۵۲۴

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: با کنترل‌ها در خراسان‌جنوبی از شیوع بیشتر ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و گسترش آن به استان خراسان رضوی جلوگیری کردیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر سید بهمن نقیبی» اظهار کرد: در خراسان جنوبی تاکنون یک واحد خروس بومی، در حوزه صنعتی یک واحد بوقلمون، 10 واحد تخم گذار، یک واحد شترمرغ، 9 واحد مرغ گوشتی، یک واحد مرغ مادر گوشتی و یک چنگر آلوده به ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شده است.

وی افزود: علت اولیه گسترش بیماری، ورود ویروس توسط پرندگان وحشی بوده که ویروس را منتقل کردند و سپس پنهان کاری یک مرغدار در خراسان جنوبی بر گسترش آن دامن زد، بنابراین واحدها یکی پس از درگیری مبتلا شدند.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور یادآور شد: خوشبختانه با کنترل بیماری از کشیده شدن آن به سمت قاین و خراسان رضوی جلوگیری کردیم.

طی دو تا سه ماه گذشته آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در ۹ استان ایران گزارش شده است. قابلیت انتقال این بیماری به انسان بسیار محدود است؛ با این حال سازمان دامپزشکی اعلام کرد از زمان آغاز عملیات تشخیص این بیماری، واحدها قرنطینه شده و تمام طیور و تخم‌مرغ‌های آنها از چرخه مصرف انسانی خارج می‌شوند.

 
نظر شما
ادامه