کد خبر: ۶۲۵۳

حکیم مهر - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از افزایش حدود دو برابری ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری در سال جاری خبر داد.

دکتر محمدرضا مخبر دزفولی با اشاره به برگزاری جلسه  اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی و گزارش وزیر علوم پیرامون آزمون نیمه متمرکز دکتری در این جلسه گفت: حرکت روبه جلویی در آموزش عالی کشور اتفاق افتاده است، که باید آن را تقویت کرد.

وی افزود: در آزمون نیمه متمرکز دکتری امسال نزدیک به 130 هزار داوطلب داشتیم که نشانگر درخواست بالا برای حضور در دوره‌های دکتری است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در این جلسه مباحث زیادی در شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ایجاد فرصت‌های برابر و استفاده از استعدادهای کشور مطرح شد که این افراد امکان حضور در دانشگاه‌ها برای دوره‌های دکتری را پیدا کنند.

وی با اشاره به اقدام وزارت علوم در برگزاری آزمون متمرکز تصریح کرد: این برنامه‌ریزی وزارت علوم، جذب دوره دکتری را از حالت‌های پراکنده به یک آزمون متمرکز تبدیل کرد.

افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری از 5600 نفر به 10 هزار نفر

مخبر اظهار داشت: در آزمون امسال قرار بود 5600 نفر برای دوره دکتری پذیرش شوند که شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه با بررسی امکانات دانشگاه‌ها و اقبال داوطلبان مقرر کرد تعداد ورودی‌های امسال به 10 هزار نفر افزایش پیدا کند.

وی افزود: همچنین مقرر شد تعداد 14 هزار نفری که برای مصاحبه دعوت شده بودند به 20 هزار نفر افزایش پیدا کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به الزامات مورد نیاز برای این اقدام تصریح کرد: قرار شد وزیرعلوم پیشنهادات خود را در این زمینه به رئیس جمهور اعلام کند و دکتر احمدی نژاد نیز قول مساعد برای حمایت دولت از این اقدام را داد.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم با اعلام استمرار این آزمون در سال‌های آینده، گفت: بر اساس تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم باید تدابیر لازم برای برگزاری آزمون دکتری در سال‌های بعد را طراحی کند و کاستی‌ها و نواقصی که در کنکور امسال وجود داشت را برطرف کند.

تایید انتخاب 2 نفر از روسای دانشگاه‌های کشور

مخبر دزفولی در ادامه از تایید انتخاب 2 نفر از روسای دانشگاه‌های کشور خبر داد و گفت: در این جلسه دکتر زهرا حجازی‌زاده برای ریاست دانشگاه تربیت معلم و دکتر حسن مروتی برای ریاست دانشگاه شهید چمران اهواز از شورای عالی انقلاب فرهنگی رای اعتماد گرفتند.

استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در انتها با اشاره به بخش‌های دیگر سند تحول نظام آموزشی گفت: امیدواریم با سرعتی که شورای عالی انقلاب فرهنگی در تصویب این سند پیش‌رو گرفته بزودی سند تحول نظام آموزشی کشور در اختیار مجموعه آموزش و پرورش قرار گیرد.

 

نظر شما
ادامه