کد خبر: ۶۲۵۴۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این‌که واکسن کرونای موسسه رازی یکی از مطمئن‌ترین پلتفرم‌های واکسن است، گفت: حدود ۱۰۰ نفر از متخصصین دامپزشکی، داروسازی، ایمونولوژیست‌ها در این تیم مشارکت کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «کاظم خاوازی» ضمن تبریک ایام دهه فجر و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت اظهار کرد: موسسه رازی سال 1303 تشکیل شد و در 1321 اولین واکسن کزاز را به جامعه معرفی کرد و سپس واکسن‌های دیفتری، سرخک، سرخجه و اوریون را تولید کرد، اکنون موسسه رازی برای کودکان کشور ما 6 نوع از واکسن‌های اجباری را تولید می‌کند. موسسه رازی در اسفند 98 به بحث واکسن کرونا ورود پیدا کرد و بر اساس ادبیات علمی واکسن‌سازی دنیا، یکی از مطمئن‌ترین پلتفرم‌های واکسن را انتخاب کرد.

وی افزود: واکسن پروتئینی نوترکیب یکی از ایمن‌ترین واکسن‌هاست ویژگی خوب این واکسن این است که قریب 100 نفر از متخصصین دامپزشکی، داروسازی، ایمونولوژیست‌ها در این تیم مشارکت کردند و بر اساس بسیاری از دستورالعمل‌هایی که سازمان جهانی و غذا و دارو داشت با وسواس زیاد نسبت به این‌ها پرداخت.

خاوازی تصریح کرد: از اسفند تا فروردین طراحی واکسن صورت گرفت، از اردیبهشت دوزسنجی و از خرداد تزریق به حیوان شروع شد. بیش از 500 حیوان شام میمون، خرگوش، همستر، موش و ... مورد تزریق واکسن رازی قرار گرفتند. این کار تحت رهبری وزارت بهداشت و کار کارشناسی سازمان غذا و دارو صورت گرفت‌ اگر لطف خداوند شامل حال ما شود آزمون‌های بالینی 1 و 2 را پشت سر خواهیم گذاشت.

دکتر سورنا ستاری نیز در این مراسم اظهار کرد: موسسه رازی قدیمی‌ترین سازمان پژوهشی کشور است؛ الان یک اتفاق بی‌نظیر در حال رخ دادن است. رازی نمونه واکسنی را تولید می‌کند که در دنیا با این روش تجاری نشده است؛ اینکه می‌توانیم از روش‌های مختلف واکسن کرونا تهیه کنیم یک اتفاق بزرگ است.

وی افزود: ما بزرگترین شرکت‌های منطقه را در حوزه بیوتک داریم که به همت وزارت بهداشت حاصل شده است؛ در هر حوزه بیوتکنولوژی پیشرفت‌های بسیاری داشته‌ایم در حوزه واکسن در مقاطعی به واکسن اهمیت داده نشد اما الان یک نهضت در حوزه واکسن‌های حیوانی و انسانی داریم و چندین واکسن کرونا در حال توسعه است.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار پاتوبیولوژیست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
1
1
بله متخصص دامپزشکی در علوم پزشکی بیشتر بهره وری دارد تا وزارت جهاد کشاورزی!!!
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
0
0
اگر متخصصان ایمونولوژی دامپزشکی در مؤسسه رازی توانستند سویه های رایج تب برفکی را در ایران شناسایی کنند و واکسن مناسب برایش بسازند که واکسنهای بی ارزش هندی و گران فرانسوی وارد نشود شاید بتوان به ساخت واکسن کرونای آنها هم اعتماد کرد.
نظر شما
ادامه