کد خبر: ۶۲۷۱۹

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند از افتتاح مرکز جمع‌آوری و نگهداری سگ‌های بلاصاحب به‌صورت زنده‌گیر در نهاوند خبرداد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از برنا، «مهرداد سلگی» گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی در بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و دهیاریهای کشور، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها موظفند نسبت به  جمع‌آوری و نگهداری  حیوانات مزاحم و بلاصاحب در سطح شهرها و روستا، جهت پیشگیری از شیوع بیماریهای مشترک انسان و حیوان ودفع حیوانات مریض و ولگرد اقدام نمایند.

وی بیان کرد: شهرداری نهاوند بر اساس دستورالعمل کشوری و کارگروه پسماندشهرستان جهت پیشگیری و مبارزه با حیوانات ناقل بیماری به انسان و نیز به‌منظور حفظ حیات این حیوانات، نخستین پناهگاه نگهداری، عقیم‌سازی و واکسیناسیون درشهر نهاوند در فضایی مناسب با امکانات مختلف از جمله فنس کشی ، سایه‌بان وخانه های استراحت حیوانات و غیر.... و ساختمان نگهبانی ایجاد کرده  است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند ادامه داد: نگهداری و واکسیناسیون این حیوانات به موسسه حامی حیوانات واگذار شده  داشته‌اند.

سلگی بیان کرد:جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب با استفاده از نیروهای آموزش دیده به‌صورت زنده‌گیر توسط شهردارانجام می‌شود و به پناهگاه حیات منتقل می‌شوند تا فرآیند واکسیناسیون، غربالگری و عقیم‌سازی بر روی آن‌ها صورت گیرد.

وی در پایان، از اقدام شهردار  و شورای شهر نهاوند بعنوان یک حرکت ارزنده نام برد و گفت؛ این اقدام نسبت به اجرای دستورالعمل ساماندهی و نگهداری سگهای بلا صاحب اجرا و قابل قداردانی است.

در ادامه نیز «محمد حسین پور» اظهار کرد: با افزایش سگ های بی پناه در شهر و مطالبه سازمان ها و شهروندان حامی حیوانات درصدد ایجاد مکان نگهداری سگ های بی پناه در شهر نهاوند با حمایت شورا و کمک مردم برای نگهداری هزار قلاده فراهم شده است.

وی با بیان اینکه شرایط نگهداری پزشکی و... هم در این مکان در نظر گرفته شده است، گفت: برای تامین غذا هم پسماندهای رستوران ها و کشتارگاههای شهر به این مکان هدایت شده است که برخی سازمان های مردم نهاد هم برای تامین و تهیه غذای مخصوص آنها اعلام آمادگی کرده اند.

شهردار نهاوند با اشاره به اینکه برای ایجاد این پناهگاه ۳هزار متر مربعی۱۰۰میلیون تومان هزینه شده است، گفت: این مکان در ابتدای جاده ی سایت زباله ایجاد شده است.

 
نظر شما
ادامه