کد خبر: ۶۲۷۷

حکیم مهر - یک دامپزشک با تأکید بر این‌که احتمال بازگشت بیماری مشمشه در باغ وحش تهران وجود دارد، گفت: بهتر است مسئولان نسبت به قرنطینه‌کردن باغ وحش تهران اقدام کنند تا از سلامت محیط اطمینان حاصل شود.

دکتر امیرپیمان خسروی در رابطه با بازگشت دوباره بیماری مشمشه در باغ‌وحش تهران گفت:‌ اگر باغ‌وحش اجازه فعالیت گرفته و بازدید برای عموم آزاد شده است به این معنی است که بیماری در آنجا وجود نداشته است؛ این در حالی است که پس از چند ماه فعالیت این مرکز صحبت از شیوع دوباره بیماری مشترک مشمشه می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت: به طور قطع باید شرایط قرنطینه‌ای در باغ‌وحش حاکم شود چرا که پیش از این یک محیط آلوده بود و بیماری مشمشه علائم خود را در آنجا نشان داده است.

 نفر سمت راست : دکتر خسروی

 

خسروی بیان کرد:‌ هر علامتی که در حیوانات باغ وحش نشان داده شود بدون شک اولین حدس این است، بیماری مشمشه یا سایر بیماری‌های عفونی بروز کرده‌اند.

عبور از هفت خوان رستم برای مطلع شدن از سلامت حیوانات باغ وحش تهران
------------------------------------------------------------------------------------------------

این دامپزشک با بیان این‌که احتمال بازگشت بیماری مشمشه به باغ وحش تهران وجود دارد، گفت: بنابراین بهتر است نسبت به انجام تحقیقات بیشتر و قرنطینه این محیط اقدام شود.

وی در رابطه با نگهداری شیرها در اتاق زایمان باغ‌وحش و جدای از سایر حیوانات، گفت: باید در این زمینه اظهار تأسف کرد؛ باغ‌وحش تهران تبدیل به محیطی بسته شده است که کسی نمی‌تواند حتی مشاوره‌ای به رئیس باغ‌وحش بدهد یا درباره وضعیت حیوانات صحبت کند.

خسروی با بیان این پرسش که مسئولان باغ‌وحش از این وضعیت چه هدفی را دنبال می‌کنند؟ اظهار داشت: برای سؤال کردن از وضعیت سلامت حیوانات باغ‌وحش باید از هفت خوان رستم بگذریم.

وضعیت سلامت حیوانات باغ وحش برای همه مهم است
------------------------------------------------------------------

وی خاطرنشان کرد: این باغ‌وحش متعلق به شهروندان تهرانی است بنابراین حق آنهاست تا از وضعیت بهداشت و سلامت حیوانات مطلع باشند.

این دامپزشک با اشاره به بازدید مردم از باغ‌وحش تهران گفت: روش‌های کنترل بیماری و نگهداری باغ‌وحش بسیار مهم است؛ حتی نحوه واکسیانسیون و جدا کردن حیوانات مشکوک به بیماری بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه گفت: بهتر است مسئولان به دلیل تنویر افکار عمومی هرچه سریعتر استانداردهای مدیریت باغ‌وحش را اعلام کنند تا مشخص شود مشکل از کجاست.

خسروی تأکید کرد: فلسفه وجودی باغ‌وحش آشنایی با محیط زیست و حیات وحش است حال آنکه کودکان ما بعد از بازدید از باغ‌وحش واقعاً با غم و نگرانی بیرون می‌آیند.

درهای باغ وحش مشکوک به بیماری به روی کوکان بسته شود
------------------------------------------------------------------------

وی گفت: پیش از این نیز گفتیم اگر بیماری باغ‌وحش دراین مکان وجود دارد نباید اجازه فعالیت داده شود؛ در صورتی که علائم بروز بیماری در باغ وحش مشاهده شده است باید هر چه سریعتر مسئولان باغ وحش فکری برای این شرایط کنند.

خسروی با بیان این‌که باغ وحش تهران با بازدید مردم کسب درآمد می‌کند، ‌افزود: آیا کسب درآمد به هر طریقی درست است؟ زمانی که یک درصد احتمال بروز بیماری در این محیط را می‌دهند نباید تحت هیچ شرایطی فعالیت کنند.

این دامپزشک تصریح کرد: در‌های باغ وحش با این شرایط باید به روی متخصصان و کارشناسان باز باشد نه به روی کودکانی که هر لحظه در معرض خطر هستند.

 

 

نظر شما
ادامه