کد خبر: ۶۲۷۸

حکیم مهر - مدیر دفتر حیات وحش سازمان محیط زیست تأکید کرد: در صورتی که ثابت شود مسئولان باغ وحش 2 توله شیر را مخفیانه به دور از چشم محیط زیست نگهداری کرده‌اند مرتکب جرم شده‌اند و با آنها برخورد قانونی می‌شود.

حسین محمدی درباره احتمال بروز بیماری مشمشه و نگهداری 2 توله شیر در اتاق زایمان باغ وحش تهران، گفت: این مسئله را تکذیب می‌کنم؛ به هیچ وجه این خبر درست نیست. هر کسی که چنین ادعایی کرده باید آن را اثبات کند؛ توله شیری در باغ وحش وجود ندارد.

مدیر دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: اگر این کار صورت گرفته به دور از چشم محیط زیست انجام شده است. این‌که توله شیرها را به صورت مخفیانه در اتاق زایمان باغ وحش نگهداری کنند، جرم است.

محمدی افزود: تا جایی که من مطلع هستم هیچ توله شیری در باغ وحش نگهداری نمی‌شود همچنین گزارشی درباره بروز بیماری مشمشه نداشته‌ایم.

وی گفت: این‌که 2 توله شیر را مخفیانه نگهداری کرده و به محیط زیست اعلام نکرده‌اند به معنی تخلف است.

محمدی درباره خطر‌ی که ببر ماده را در باغ وحش تهران تهدید می‌کند، گفت: در حال حاضر خطری برای ببر ماده وجود ندارد و کاملاً جدای از سایر حیوانات نگهداری می‌شود.

وی با بیان این‌که محیطی که ببر ماده در آن نگهداری می‌شود خارج از باغ وحش است، اظهار داشت: محیط آن کاملاً قرنطینه است و مشکلی وجود ندارد. ضمن این‌که وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی نیز در این زمینه نظارت دارند.

مدیر دفتر حیات وحش سازمان محیط زیست درباره بازدید کارشناسان محیط زیست از باغ وحش تهران اظهار داشت: کارشناسان حیات وحش هر روز از باغ وحش بازدید می‌کنند و تاکنون گزارشی در این مورد ارائه نداده‌اند.

وی گفت: با توجه به این‌که حفظ سلامت مردم مهم است در صورتی که مستنداتی در این زمینه ارائه شود با مسئولان باغ وحش برخورد قانونی می‌کنیم.

 

 

نظر شما
ادامه